مدودف: تحویل جنگ افزارهای پیشرفته تر به کی یف، اوکراین را نابود می کند

تهران - ایرنا - دمیتری مدودف رئیس جمهوری پیشین روسیه گفته است که تنها نتیجه تحویل جنگ افزارهای پیشرفته تر از سوی آمریکا به اوکراین، افزایش حملات تلافی جویانه روسیه در گستره دکترین هسته ای مسکو، خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ نادانا فریدریخرسون روزنامه نگار به نقل از مدودف در کانال شبکه اجتماعی تلگرام خود افزود که در این صورت همه بخش های اوکراین که هنوز زیر حاکمیت کی یف قرار دارد، در آتش خواهد سوخت.

مدودف معاون شورای امنیت روسیه و یکی از تندروترین مقام های هوادار جنگ از هنگام آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین در باره احتمال موافقت مسکو با مذاکره با کی یف در صورت کاربرد جنگ افزارهای دوربردتر توسط اوکراین، گفت که نتیجه درست برعکس خواهد شد و تنها سیاستمداران بی منطقی که شمارشان در کاخ سفید و کنگره آمریکا کم نیست، ممکن است چنین تصوری بکنند.

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد یک سامانه موشکی تازه در چارچوب بسته کمک نظامی تازه ۲ میلیارد و ۱۵ میلیون دلاری به اوکراین تحویل دهد که برد تهاجمی نیروهای آن را تا ۲ برابر افزایش خواهد داد.

مدودف در باره واکنش کرملین به حمله اوکراین با جنگ افزارهای آمریکایی به کریمه که در ۲۰۱۴ به روسیه پیوست، یا به اعماق خاک کشورش، گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در این باره با شفافیت کامل سخن گفته است.

وی افزود: ما برای خود محدودیتی قائل نیستیم و باتوجه به ماهیت تهدیدها، اماده کاربرد همه گونه تسلیحات هستیم. بر اساس اسناد دکترین خود شامل اصول بازدارندگی هسته ای اطمینان میدهم که واکنش ما سریع، سخت و نیرومند خواهد بود.

نیروهای روسیه با فرارسیدن نخستین سالگرد عملیات ویژه نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، در هشت ماه اخیر بخش هایی از دستاوردهایشان را در اوکراین، واگذار کرده و نتوانسته اند بر هیچ یک از چهار استان اوکراین که مسکو آنها را بخشی از خاک روسیه اعلام کرده، تسلط کامل بیابند.

دکترین هسته ای روسیه، اجازه حمله هسته ای را در واکشن به تجاوز به فدراسیون روسیه با تسلیحات متعارف (غیرهسته ای) در هنگامی می دهد که موجودیت این کشور در معرض تهدید قرار گرفته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha