دولت ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس گلستان هزینه کرد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم تاکنون از محل اعتبارات منابع عمومی، دولتی و خیرین برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه عصر امروز شنبه در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای کلاجان گرگان اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی، تعهدات دولت در این بخش به ۱۴ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی بیان کرد: ۴ هزار میلیارد ریال از مجموع این اعتبارات دولتی برای تکمیل ۵۴ پروژه آموزشی - ورزشی در قالب ۳۴۰ کلاس درس گلستان هزینه شده است.

استاندار گلستان گفت: در حوزه‌های تجهیز مدارس و با مشارکت خیرین ۹۰۰ میلیارد ریال در مدارس استان هزینه گردید.

زنگانه افزود: در راستای اجرای طرح ملی محرومیت‌زدایی در مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای ۵۰ پروژه در قالب ۳۰۰ کلاس و مجموع ۵۰ هزار مترمربع هزینه شد.

دولت ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس گلستان هزینه کرد

وی ادامه داد: صرف هزینه ۵۵۰ میلیارد ریالی برای آسفالت و محوطه‌سازی ۱۲۰ هزار مترمربع از محوطه‌های مدارس و استانداردسازی ۷۵۰ کلاس درس از دیگر نشانه‌های توجه دولت به رفع کمبود مدارس گلستان است.

وی گفت: در سفر اسفند ماه سال گذشته رییس جمهور به گلستان هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای پروژه‌های خیرساز استان که در تعهد دولت‌های گذشته بود مصوب شد که نشانه اهتمام دولت سیزدهم به عدالت آموزشی در همه مناطق است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۵ پروژه با ۷۰ کلاس درس و مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده و یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

دولت ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی و تجهیز مدارس گلستان هزینه کرد

وحید فراهی اظهار کرد: از مجموع این پروژه‌ها، ۱۰ پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه تجهیز از محل مشارکت خیرین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی تصریح کرد: برای تهیه تجهیزات آموزشی و گرمایشی نیز ۹۰۰ میلیارد ریال از محل مشارکت خیرین تامین اعتبار شد و لوازم و تجهیزات مورد نظر تحویل مدارس گردید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در راستای اجرای طرح جمع‌آوری مدارس کانکسی در استان، تمامی کانکس‌های بیش از ۱۰ دانش‌آموز تا پایان فصل بهار سال آینده جمع‌آوری می‌شود.

فراهی یادآور شد: در گلستان ۲ مدرسه در مراوه‌تپه و یک مدرسه در گنبدکاووس با مجموع پنج کلاس درس دارای این شرایط هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha