کرونا در گیلان آبی‌تر شد

رشت - ایرنا - نقشه کرونایی استان گیلان بر اساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور در مقایسه با هفته گذشته آبی‌تر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که "شنبه" منتشر شد، شهرستان‌های زرد در نقشه کرونایی گیلان در مقایسه با ارزیابی هفته گذشته از پنج به چهار شهرستان کاهش دارد و آمار شهرستان‌های با رنگ آبی از ۱۲ به ۱۳ شهرستان افزایش یافته‌است.

بر اساس این ارزیابی، رضوانشهر از رنگ آبی خارج و در رنگ بندی زرد قرار گرفت و بندرانزلی از زرد به آبی تغییر رنگ داد و به این ترتیب چهار شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۳ شهرستان هم آبی هستند.

بنابراین طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های رضوانشهر، رودبار، شفت و ماسال در نقشه کرونایی گیلان در رنگ‌بندی زرد و املش، آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رشت، خمام، رودسر، سیاهکل، فومن، لاهیجان، لنگرود، تالش و صومعه‌سرا در وضعیت آبی قرار دارند.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

بر اساس آخرین آمار، ۲۸ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، کارشناسان و مسئولان بهداشتی استان نیز همچنان بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید جدی دارند.

سویه جدید کرونا که ماه گذشته در کشور شناسایی شده بود، نتوانست به گیلان راه پیدا کند و تاکنون موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا در این استان گزارش نشده‌است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha