۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85019527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ده‌ها هزار نفر علیه کابینه نتانیاهو در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، ده‌ها هزار نفر علیه کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای عرب ۴۸، دامنه تظاهرات اعتراضی هفتگی علیه کابینه نتانیاهو شنبه شب گسترش یافت و ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات ضد حکومتی بودند.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر در میدان «هبیما» شهر تل آویو تجمع و علیه نتانیاهو و تلاش‌های کابینه او برای تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند. همچنین ده‌ها هزار نفر نیز در راهپیمایی اعتراضی به سمت خیابان «کابلان» در تل آویو شرکت داشتند.

برگزار کنندگان تظاهرات در تل آویو اعلام کردند که شمار شرکت کنندگان در تظاهرات این هفته بیشتر از تظاهرات شنبه گذشته بود که بنابر برآوردها ۴۰ هزار نفر شرکت داشتند.

تظاهرات روز شنبه همزمان در چندین شهر از جمله رعنانا، هرتزلیا، مودیعین، کرکور، کیساریا، روش بینا، کرمیئیل، بئر السبع، نوف هجلیل، نتانیا، حیفا، ریشون لتسیون، نس تسیونا، رحوفوت، غدیرا، قدس، بیت شیمش، أشدود، بیتح تیکفا، ایلات، العفولة و کفار سابا برگزار شد.

ده‌ها هزار نفر علیه کابینه نتانیاهو در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند

پلیس رژیم صهیونیستی همزمان با برگزاری تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو تعدادی از خیابان‌ها در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی را مسدود کرد.

این تظاهرات‌ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار شده است.

سهم خواهی احزاب دینی حریدی و صهیونیستی موجب شد تا نتانیاهو برای راضی کردن آنها قوانین و ساختارهای رژیم صهیونیستی را تغییر دهد و حتی برخی مناصب را چرخشی کند.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو موجب تشدید بحران و شکاف‌های داخلی می‌شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می‌گیرد و از سوی دیگر به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود.

تعیین چهره‌های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای صهیونیست‌ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزئی از «اراذل و اوباش آشوب‌گر» و خطری برای این رژیم قلمداد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha