۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85020010
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برف ۱۰ میلیارد تومان به شبکه‌ برق‌رسانی چهارمحال وبختیاری خسارت وارد کرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال وبختیاری گفت: خسارت اولیه برف سنگین هفته گذشته به شبکه برق‌رسانی این استان ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، مجید فرهزاد با اعلام این خبر افزود: در شهرستان کوهرنگ با توجه به بارش ۲۰۰ سانتی‌متری برف، ۴۰ پایه برق‌رسانی شکسته و هفت دستگاه ترانسفورماتور توزیع برق، ۲.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف دچار آسیب شد که با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های عملیاتی این شرکت، مناطقی که دارای جاده دسترسی بود در همان ساعات اولیه رفع عیب و دیگر مناطق نیز به تناوب برق‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در کوهرنگ باعث قطعی برق در مناطق بیرگان، مازه‌سوخته، تلخه‌دان و لبد بازفت شد، تصریح کرد: در حال حاضر همه مناطق استان برق‌دار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: منطقه لبد بازفت نیز با توجه به بسته بودن جاده دسترسی آن با اعزام نیروهای عملیاتی از طریق بالگرد با حضور معاون بهره‌برداری این شرکت و پیاده‌روی جاده ۱۷ کیلومتری آن منطقه در روز جمعه ۲۰ بهمن ماه برق‌دار شد.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی در هفته گذشته منجر به بارش سنگین برف در تمامی نقاط استان چهارمحال و بختیاری شد به طوری‌که طی ۴۸ ساعت ۱۳۵ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید.

بارش سنگین برف سبب انسداد تعدادی از راه‌های روستایی و اصلی این استان را منجر شد و آب، برق، گاز و ارتباط مخابراتی برخی مناطق استان برای ساعاتی قطع شد که با تلاش دستگاه‌های اجرایی و ضرب‌الاجل یک روزه استاندار این مشکلات در استان برطرف شده است.

همچنین روز پنجشنبه معاون وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر به این استان سفر کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبار وضعیت ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی این استان تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha