۷۳ هزار تن محصولات کشاورزی در کردستان به طور توافقی خریداری شد

سنندج- ایرنا- مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: ۷۳ هزار تن از محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان در سال جاری به طور توافقی خریداری شد.

به گزارش ایرنا، بهرام کوشکی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی نقش ویژه ای در خرید محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک دارد.

وی با اشاره به اینکه تعاون روستایی در امر هدایت، نظارت و حمایت از شبکه های تعاونی فعالیت دارد، افزود: در حال حاضر یک اتحادیه تعاون روستایی، ۴۳ تعاونی تولید، چهار واحد مکانیزاسیون، چهار باسکول و سه مرکز خرید گندم تضمینی زیرمجموعه مدیریت تعاون روستایی استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه در شبکه تعاون روستایی استان به طور مستقیم و غیر مستقیم برای یک هزار و ۵۰۵ نفر اشتغالزایی شده است، ادامه داد: خرید توافقی، توزیع کود و سموم شیمیایی و مباشر توزیع بذور اصلاح شده از دیگر فعالیت های این مدیریت است.

کوشکی با اشاره به اینکه در سال جاری خرید توافقی ۷۳ هزار تن از محصولات کشاورزی که بیشتر آن هم چغندرقند بود توسط شبکه تعاون روستایی استان انجام شد، گفت: امسال ۳۰۳ هزار تن گندم و ۲ هزار و ۷۴۶ تن هم سایر محصولات هم چون کلزا را به طور تضمینی از کشاورزان استان خریداری کردیم.

وی از دیگر فعالیت های شبکه تعاونی استان در سال جاری را صادرات ۴۷ تن محصولات باغی و فرآورده های آن خواند و یادآور شد: ۱۴۱ هزار و ۶۳۳ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت، گازوئیل، روغن، گاز طبیعی و مایع در استان توزیع شد.

ارائه افزون بر ۵۰۰ نفر روز ساعت آموزشی در استان

مدیر تعاون روستایی کردستان یکی از برنامه های سازمان تعاون روستایی را ارائه آموزش خواند و اظهار کرد: ۴۹۲ نفر روز آموزش به اعضا، ارکان و کارکنان شرکت ها و اتحادیه های تعاون روستایی و کشاورزی و ۱۲ نفر روز به اعضای شرکت ها و اتحادیه تعاون روستایی زنان در سال جاری ارائه شد.

کوشکی با اشاره به اینکه امسال یک پروژ اشتغالزا توسط تعاونی های روستایی زنان هم در استان اجرا شد، افزود: پنج شرکت و اتحادیه تعاون روستایی، کشاورزی و روستایی زنان غیرفعال هم در استان شناسایی و تعیین تکلیف شد.

وی با بیان اینکه پنج کارگزار بیمه عشایر روستایی در شهرستان های بیجار، سقز، دهگلان و دیواندره وجود دارد، بیان کرد: شبکه تعاون روستایی استان دارای ۱۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره انباری و ۳۰۰ هزار تن فضای باز و چهار سیلو با ظرفیت ۷۰ هزار تن است.

افتتاح باسکول ۶۰ تنی در دهه فجر امسال

مدیر تعاون روستایی کردستان اظهار کرد: باسکول ۶۰ تنی تمام اتوماتیک در شهرستان مریوان با هزینه کرد پنج میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است که در دهه فجر امسال با حضور مسئولان استانی افتتاح می شود.

کوشکی با اشاره به اینکه با افتتاح این باسکول تعداد دستگاه های باسکول های شبکه تعاون روستایی در سطح استان به ۶۳ دستگاه افزایش پیدا می کند، افزود: اگر بانک های استان وام با درصد بهره کمتر در اختیار شبکه های تعاون روستایی قرار دهند می توانند در زمینه خرید و دیگر فعالیت های مربوطه در بخش روستایی و کشاورزی فعالیت بیشتری داشته باشند و این مهم بی شک تاثیرزیادی در توسعه روستایی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha