۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85020519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶۶ هزار نفر در روستاهای زنجان تحت پوشش پزشک خانواده هستند

زنجان - ایرنا - مسوول نظام ارجاع و پزشک خانواده اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: ۳۶۶ هزار بیمه شده روستایی در استان، خدمات پایه سلامت را از طریق ۸۴ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و مراکز شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دریافت می‌کنند.

افشین جوادیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار، این خدمات از طریق ۱۲۸ پزشک خانواده، ۹۶ ماما و ۳۶ دندانپزشک به گروه‌های هدف (جمعیت ساکن) مطابق با بسته های خدمتی مورد توافق ارایه شده و مورد پایش و نظارت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به ازای خدماتی که در مراکز خدمات سلامت شهری و روستایی، مطابق بسته خدمتی به کلیه ساکنان آن مناطق و توسط تیم سلامت ارائه می شود پرداخت مالی مطابق تفاهمنامه و سرانه‌ای که همه ساله تعیین و ابلاغ می شود به حساب دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.

به گفته جوادیان، این میزان پرداخت به دانشگاه در سال گذشته بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل از آن حدود ۲۵ درصد رشد یافت.

مسوول نظام ارجاع و پزشک خانواده اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در ادامه از طرح های در دست اجرا در سال جاری در بخش بیمه حوزه پزشک خانواده، راه اندازی نسخه نویسی الکترونیک سطح یک در سامانه های بیمه و در دسترس قرار دادن آن برای تمامی پزشکان خانواده مراکز روستایی خبر داد.

وی اظهار داشت: تغییر نظام پرداخت به داروخانه های مراکز جامع خدمات سلامت سطح یک از شیوه سرانه به کارانه و گسترش پزشک خانواده شهری با پوشش حدود ۳۰ درصدی جمعیت دارای بیمه نامه سلامت همگانی و تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد (تحت عنوان بیمه شدگان نظام ارجاع یک) از دیگر طرح های این بخش است.

جوادیان خاطر نشان کرد: ارتقای نظام ارجاع الکترونیک در مراکز روستایی، گسترش آن به مطب متخصصین در بخش خصوصی و الکترونیک شدن پایش مراکز جامع خدمات سلامت از برنامه های در دست اقدام تلقی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha