۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85020690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واژگونی قایق پناهجویان در آبهای یونان ۴ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- واژگونی قایق پناهجویان در نزدیکی جزیره «لروس» یونان در دریای اژه دستکم ۴ کشته بر جای گذاشت اما ۳۹ تن دیگر نجات یافتند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گارد ساحلی یونان اعلام کرد که کشته‌شدگان یک زن و ۳ کودک هستند. این کودکان پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

گارد ساحلی یونان گفت که این قایق از ترکیه عازم آبهای یونان شده بود اما درباره ملیت مهاجران گزارشی ارائه نکرد.

یونان، اسپانیا و ایتالیا از مراکز اصلی ورود مهاجران به اروپا هستند. این مهاجران اغلب از آسیا، آفریقا و خاورمیانه به اروپا می‌روند.

کشورهای جنوب اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا، اسپانیا و یونان می‌گویند که شمار بالای مهاجران فشار زیادی بر آنها تحمیل کرده است و کشورهای شمال اتحادیه کمک کافی به آنها نمی‌کنند.

کشورهای ایتالیا، یونان، قبرس و مالت ماه نوامبر در بیانیه‌ای تاکید کردند نمی‌توانند این موضوع را بپذیرند که همه مسئولیت پناهجویان غیرقانونی ورودی به اروپا با کشورهایی است که در مبادی ورودی این افراد قرار دارند.

این چهار کشور افزودند شمار پناهجویانی که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا می‌پذیرند فقط بخش بسیار اندکی از شمار واقعی پناهجویان ورودی به قاره سبز است.

این کشورها همچنین از گروه‌های امدادی خیریه که سالانه جان صدها پناهجو را در دریای مدیترانه نجات می‌دهند، به شدت انتقاد و آنها را به اقدام خودسرانه متهم کردند.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا «فرانتکس» اعلام کرده است که غرب بالکان پرترددترین مسیری است که مهاجران غیرقانونی از آنجا راهی غرب اروپا می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha