۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85020698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهوری مصر از میانجی‌گری برای برقراری آرامش در سرزمین‌های اشغالی خبر داد

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مصر یکشنبه شب گفت که قاهره برای آرام شدن شرایط میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها به دنبال تنش‌های اخیر تلاش می کند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های مصری، عبدالفتاح السیسی این اظهارات را در دیدار روز یکشنبه با "نیکولائه چیوکه" نخست وزیر رومانی در قاهره بیان کرده است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر آمده است که در دیدار دو طرف موضوعات منطقه‌ای و در مقدمه آن مسأله فلسطین و تلاش مصر برای آرام کردن اوضاع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و چویکا بر اهمیت تلاش مضاعف برای یافتن راه حل عادلانه و جامع منبطق بر قوانین مشروع بین المللی تأکید کردند.

سرزمین‌های اشغالی از زمان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه و شهر جنین در شمال کرانه باختری در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن ماه) که در جریان آن ۹ فلسطینی شهید شدند، بشدت ناآرام شده است.

به دنبال این جنایت، یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی نیز در اقدامی تلافی جویانه هشت صهیونیستی را در روز پس از این یورش به ضرب گلوله کشت.

سخنان السیسی همزمان با آن بیان می شود که "زیاد النخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین که به دعوت دولت قاهره راهی این کشور شده است، روز یکشنبه با "عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر دیدار و دو طرف تحولات میدانی در فلسطین به ویژه در قدس و کرانه باختری را مورد ارزیابی قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha