۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85020985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۶ مسجد استان کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مراسم معنوی اعتکاف در ۱۶ مسجد استان در حال برگزاری است و ۲ هزار کردستانی در این مراسم معتکف هستند.

حجت الاسلام برومند رازیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرهای قروه، بیجار، سنندج، کامیاران، دلبران، سریش آباد، دزج، وینسار، بابارشانی، توپ آغاج، حسن آباد و جعفرآباد در جریان است.

وی با بیان اینکه کوچکترین معتکف کردستانی ۱۰ سال و مسن‌ترین هم ۷۵ سال سن دارند، گفت: شعار اعتکاف امسال "اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت" است و در این سه روز از ماه رجب و ۱۰ روز در ماه مبارک رمضان به اعتکاف در امت اسلام توصیه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: برنامه اعتکاف در شهرستان بیجار در مساجد بازار، حضرت قائم (عج)، جواد الائمه (ع) و موسی بن جعفر (ع)، در شهرستان‌های سنندج، قروه، سریش آباد و دلبران در مساجد جامع این شهرها و در کامیاران در مسجد حضرت امام حسین (ع) برگزار می شود.

وی یادآور شد: در ایام اعتکاف علاوه بر مجالس و مراسم‌های معنوی ویژه ماه رجب و دهه فجر جلسات بصیرت افزایی، آموزش اعتکاف برای نوجوانان (اعتکاف اولیه) انجام می‌شود، ضمن اینکه این مراسم امسال بعد از ۲سال وقفه به دلیل کرونا با تمام توان و با رعایت مسائل و دستورات بهداشتی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رازیانی اضافه کرد: این مراسم معنوی در سال جاری با توجه به مقارن شدن با ایام دهه فجر، فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و روشنگری درباره انقلاب و دستاوردهای آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha