بارش پراکنده برف و باران در استان کرمانشاه طی هفته جاری ادامه دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بارش برف و باران و وزش باد در هفته جاری در سطح این استان ادامه دارد.

«سعید قاسمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه ای بارشی از بعدازظهر امروز تا اواسط روز پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده، به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود.

وی افزود: بارش در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های شمالی و سرد شدن لایه های زیرین جو، بارش علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه های برفگیر، به تدریج در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: وزش باد که طی ساعاتی از اواخر وقت امروز و فردا (سه شنبه) نسبتاً شدید خواهد بود؛ سبب نفوذ غبار بخصوص به نواحی غربی استان می شود.

قاسمی افزود: متوسط دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته به تدریج کاهش می یابد و کاهش دما، که شرایط را برای تشکیل مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم می کند در روزهای جمعه و شنبه محسوس خواهد بود.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران با ۲ درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۱۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی تاکید کرد: طی همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین سه و ۱۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، اداره‌کل هواشناسی کرمانشاه دارای ۲۴ ایستگاه هواشناسی است که از این تعداد پنج ایستگاه (سینوبتیک) اصلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha