تفاهم‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت در کرمان منعقد شد

کرمان - ایرنا - تفاهم‌نامه مولدسازی دارایی‌های بدون استفاده دولتی با حضور استاندار کرمان بین شهرداری و دستگاه های اجرایی این استان منعقد شد.

به گزارش ایرنا، مصوبه سران قوا و سیاست کلان دولت برای فروش املاک و دارایی‌های بدون استفاده در استان کرمان اکنون وارد فاز اجرایی شده و در این زمینه دستگاه های اجرایی همچون راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در تفاهم با شهرداری کرمان تهاتر زمین های بدون استفاده خود را برای اجرای پروژه های دولتی متعهد شده اند.

همچنین فروش و تهاتر املاک مازاد دستگاه های دولتی در تفاهم این دستگاه ها می تواند به تامین اعتبار اجرای طرح های نیمه تمام دولت نیز ختم شود؛ اکنون فضای اجرای پروژه هایی که به علت هایی همچون کمبود اعتبارات سال ها به سرانجام نرسیده، فراهم شده و زمینه تکمیل این طرح ها به وجود آمده است.

روز دوشنبه استاندار کرمان دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش را دفتر خود گرد هم آورد تا وضعیت املاک بدون استفاده خود را در فاز اجرایی این سیاست کلان دولت و در تعامل با یکدیگر تعیین تکلیف کند و در این زمینه تفاهم نامه ای نیز منعقد شد.

تعیین تکلیف زمین‌های بلااستفاده

استاندار کرمان امضای تفاهمنامه شهرداری کرمان با دستگاه‌ های اجرایی را اقدامی در فعال شدن ظرفیت‌ زمین‌های راکد و بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی و مولدسازی دارایی‌های دولت دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌های بین دستگاه‌های اجرایی (دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش) با شهرداری کرمان عنوان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها بستری برای قراردادهای بعدی خواهد بود.

وی، فعال شدن ظرفیت‌ زمین‌های راکد و بلااستفاده دستگاه‌های دولتی و درآمدزایی برای شهر را از مزایای این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و فعال کردن کاربری زمین‌ها، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و گره‌گشایی از مشکل این مجموعه، شهرداری نیز امکان تعریض خیابان‌ها را خواهد داشت.

فداکار اظهارداشت: در تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کرمان، تبدیل به احسن زمین‌های دانشگاه و ظرفیت‌سازی برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی فراهم می‌شود؛ ضمن اینکه شهرداری فضایی برای پارکینگ طبقاتی دریافت خواهد کرد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در تفاهم میان شهرداری و راه و شهرسازی تهاتر زمین‌ها اتفاق خواهد افتاد و در تفاهم با دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از ظرفیت علمی در قالب پایان‌نامه‌ها و طرح‌های مطالعاتی و آموزش برای شهرداری ایجاد می‌شود.

اقدامات شهرداری و دستگاه ها

سعید شعرباف شهردار کرمان هم عنوان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولتی که در سطح کلان مطرح شده را از ۶ ماه گذشته در سطح شهر کرمان به صورت جدی آغاز کردیم.

وی افزود: فرآیند مولدسازی در تفاهم‌ با دستگاه‌های اجرایی به صورت بازی برد و برد میان شهر و نهاد دولتی دیده شده و به هیچ‌وجه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای نهاد دولتی، کیفیتی از فضای عمومی شهر گرفته نمی‌شود و کاملا در اختیار منافع عمومی شهر است.

براساس این گزارش مدیران دیگر دستگاه های اجرایی نیز در اهتمام به سیاست کلان دولت در مولدسازی دارایی های بدون استفاده، اقدامات خود را در این حوزه تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha