خاطرات یار غار شهیدستاری خط اصلی داستان است
نمایی از فیلم «های‌پاور»

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم‌ «هایپاور» گفت: سه ماه نزد یکی از پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش که یار غار شهیدستاری بود رفتم و ایشان داستان‌های آن عملیات را برایم تعریف کرد و من گفته‌هایش را ضبط و پیاده کردم تا خط اصلی داستان نوشته شد و پیرنگ‌های فرعی هم ما به آن اضافه کردیم.

مهدی عظیمی میرآباد تهیه کننده فیلم‌ «هایپاور» در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: در پردیس های مختلف تهران و در جلسات خصوصی اکران فیلم هم که با فرماندهان ارتش داشته‌ام، بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده‌ام.

خاطرات یار غار شهیدستاری خط اصلی داستان است

وی در مورد اکران این فیلم گفت: براساس واکنش منتقدان، نظرات مردم، واکنش مدیران و مسوولان، ارزیابی و جمع بندی را انجام خواهیم داد تا ببنیم برای اکران این فیلم باید چه برنامه‌ریزی را انجام دهیم. اما طبیعی است که اکران را موقعی انجام دهیم که ارتباط ما با مخاطبانمان بهتر برقرار شود.

هادی محمدپور، کارگردان فیلم هایپاور هم درباره این فیلم گفت: قصه های‌پاور از نماهنگی یک دقیقه ای شروع می‌شود که در آن شهید منصور ستاری از اتاق عملیات با افسر سامانه موشکی هاگ خود صحبت می‌کند. شهید ستاری دارد به عنوان مرد میدان یک عملیات را رصد می‌کند.

وی افزود: در عملیات والفجر ۸، طی ۲۰ روز، ۷۸ هواپیمای عراقی توسط ایران منهدم شد. اما چه طور این تعداد هواپیما نابود شد؟ شهید ستاری طی یک طرح ابتکاری که از خود به نمایش می‌گذارد این امکان را به وجود می‌آورد.

محمدپور ادامه داد: اگر تاریخ جنگ‌های جهانی را بررسی و ابرقدرت‌های جهان در عرصه پدافندی را مداقه کنیم آنها حتی در ۲۰ روز موفق به سقوط ۴، ۵ فروند هواپیمای دشمن هم نشده‌اند چه برسد به ۷۸ فروند.

وی تصریح کرد: در اسنادی که این تعداد انهدام هواپیما را تایید می‌کرد و من آنها را دیدم، امضای فرمانده وقت نیروی هوایی و در شورای عالی دفاع امضای مقام معظم رهبری که آن موقع رییس جمهور هم بودند، آمده بود.

این کارگردان اضافه کرد: ما طرح این فیلم را با امین شایان مهر نوشتیم و آن را به نیروی پدافند هوایی ارتش ارائه دادیم. علاوه بر این من سه ماه نزد یکی از پیشکسوتان پدافند هوایی ارتش که یار غار شهیدستاری بود رفتم و ایشان داستان‌های[ آن عملیات] را برایم تعریف کرد. من گفته‌های ایشان را ضبط و پیاده کردم. بعد تصمیم به نگارش فیلمنامه کردیم. و خط اصلی داستان شکل گرفت و برخی بیرنگ‌های فرعی را هم ما به آن اضافه کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha