۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85021591
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در کشور تولید می‌شود

۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۹
کد خبر: 85021591
۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در کشور تولید می‌شود

زنجان - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) به وضعیت صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی اکبری روز دوشنبه در حاشیه افتتاح خط برش ورق هسته شرکت ایران ترانسفو زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: در زمان حاضر یک هزار و ۶۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت برق کشور فعالیت می کنند که تلاش می کنیم با برگزاری جلساتی، نیازهای این بخش را بیش از گذشته شناسایی و رفع کنیم.

این مسوول، طرح‌های توسعه‌ای شرکت های برق را عامل رجوع به شرکت های دانش بنیان و راه اندازی کارخانه های نوآوری ذکر کرد و گفت: این مهم می تواند به ارتباط هر چه بیشتر شرکت های دانش بنیان و صنعت منتهی شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ساتکاب ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه و وجود مهندسان توانمند ایرانی، شرکت های دانش بنیان به کمک صنعت برق آمده اند و می توانند بخش بزرگی از نیازهای صنعت برق را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه هیات وزیران، طرح های توسعه می تواند با مجموعه های صنعتی، کارخانه های نوآوری در حوزه های تخصصی ایجاد کند، اضافه کرد: با همکاری های بین بخشی، کارخانه نوآوری صنعت برق و انرژی برای اولین بار در کشور ما و در این استان ایجاد می شود.

اکبری افزود: هدف از انجام این کار، تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و همچنین انسجام بخشی در طراحی و ایده های نوآورانه است.

این مسوول با اشاره به اینکه استان زنجان مجموعه ای از شرکت های حوزه تاسیسات برق را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس یک واحد دارنده طرح تحقیق و توسعه توسط شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در این استان شکل خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha