رشد چهار و نیم برابری پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: میزان تسهیلات پرداختی در این صندوق از آغاز دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه آن در دولت قبل، بیش از چهار و نیم برابر رشد یافته است.

دکتر امین خوش قامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون چهار هزار و ۱۵۲ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال تسهیلات بابت سه هزار و ۵۴۱ فقره پرونده پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در مدت مشابه از یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ در دولت گذشته، مبلغ ۹۱۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال بابت سه هزار و ۶۹۱ فقره پرونده بوده است.

رشد چهار و نیم برابری پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در دولت سیزدهم

رشد حدود ۶ درصدی ایجاد اشتغال صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در دولت سیزدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: میزان ایجاد اشتغال در این صندوق از آغاز دولت سیزدهم تا کنون نیز نسبت به مدت مشابه در دولت قبل از چهار هزار و ۴۲۹ نفر به چهار هزار و ۶۷۸ نفر افزایش یافته که رشد حدود ۶ درصدی را نشان می دهد.

خوش قامت افزود: صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در دولت سیزدهم در حوزه قرارداد عاملیت تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ تا کنون مبلغ ۲ هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال بابت ۶۵۶ فقره پرونده تسهیلات پرداخت کرده است که موجب ایجاد اشتغال برای ۸۲۸ نفر شده است.

وی ادامه داد: همچنین این صندوق طی این بازه زمانی در حوزه اشتغال روستایی ۴۸۸ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال بابت ۲۸۸ فقره پرونده، تسهیلات پرداخت کرده که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۴۵ نفر شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: همچنین طی این مدت صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی ۹۵ میلیارد و ۷۴۱ میلیارد ریال بابت ۴۴۲ فقره پرونده در حوزه تسهیلات ضروری پرداخت کرده است.

خوش قامت افزود: همچنین از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون نیز حدود ۱۸۳ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال بابت ۶۱۹ فقره پرونده تسهیلات از محل وجوه مردمی برای سایر تسهیلات اشتغال پرداخت شده است که از این طریق برای ۷۴۳ نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی حدود هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال بابت هزار و ۴۸۸ فقره پرونده تسهیلات مربوط سایر تفاهمنامه ها با بنیاد برکت، بنیاد علوی، مدارس غیرانتفاعی، سازمان زندان ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسب و کار رضوی، صنایع غذایی رضوی، کشت گیاهان دارویی، وزارت فناوری و ارتباطات، فولاد سنگان خواف، توسعه فراگیر سناباد، بنیاد مسکن(صندوق خرد) و بانک صادرات(وزارت کار) پرداخت شده که برای هزار و ۷۸۵ نفر از این طریق اشتغال ایجاد شده است.

پرداخت بیش از ۱۹۵ میلیارد ریال در حوزه تسهیلات سامد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: در سفر فروردین ماه امسال هیات دولت به استان خراسان رضوی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با کارمزد چهار درصدی برای کارگشایی نامه های مردمی مربوط به سامانه ارتباط مردمی با ریاست جمهوری (سامد) به صندوق کارآفرینی امید این استان اختصاص یافت.

خوش قامت افزود: تا کنون حدود ۱۹۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال معادل ۹۸ درصد این اعتبارات در قالب ۲۹۴ فقره پرونده پرداخت شده که برای ۳۴۶ نفر ایجاد اشتغال صورت گرفته است و ۲ درصد باقیمانده آن در مرحله اخذ تضامین است و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای این سفر، از مجموع ۳۱ طرح ملی تکلیفی با اعتبار ۴۸۲ میلیارد ریال که به این صندوق ارجاع شده بود تا مورد حمایت قرار گیرند برای ۲۴ طرح مبلغ ۲۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: همچنین از این طرح ها تعداد پنج فقره پرونده به مبلغ ۴۱ میلیارد ریال در حال اخذ ضمانت و تعداد ۲ پرونده به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در حال تشکیل و تکمیل پرونده است.

خوش قامت افزود: در دهه مبارک فجر امسال نیز تعداد ۴۴ طرح مورد حمایت این صندوق در زمینه های صنعتی، گردشگری، خدمات و کشاورزی با اعتبار بیش از ۵۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است که از این طریق برای ۲۸۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد و این طرح ها در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.

رشد چهار و نیم برابری پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در دولت سیزدهم

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید یک مؤسسه عمومی غیر دولتی دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی است که در زمینه هایی چون تجهیز منابع مالی فعالیتهای اعتباری، اعطای انواع تسهیلات مالی از جمله تسهیلات قرض الحسنه و ارایه خدمات الکترونیکی و صدور انواع کارتهای اعتباری و نیز کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به منظور حمایت، توانمندسازی و ساماندهی زنجیره‌های تولید، خوشه‌های کسب و کار، پشتیبانان مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی و ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و نیز حمایت از طرحهای کارآفرینی از جمله اجتماعی و دانش آموزی فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha