۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85022069
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ مقاله علمی در رابطه با مشارکت مردم در نظام مالیاتی کشور تولید شد

قزوین - ایرنا - دبیر همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور گفت: با برگزاری همایش قزوین موفق به تولید ۵۰ مقاله علمی در رابطه با فرهنگ سازی و مشارکت جامعه در پیشبرد اهداف نظام مالیاتی کشور تهیه و تولید شدیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاکم قاسمی روز سه شنبه در همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور که در دانشگاه بین المللی امام (ره) برگزار شد، افزود: این همایش از جمله همایش های تقاضامحور بود و انتظار داشتیم با توجه به موضوع و تخصصی بودن آن، حدود ۲۵ تا ۳۰ مقاله به دبیرخانه برسد اما با فراخوان های انجام شده برخلاف انتظار ما استقبال از این رخداد بسیار بالا بود.

وی اظهار کرد: ۸۱ چکیده به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۶۶ مورد آن از سوی داوران پذیرفته شد که از این تعداد تبدیل به ۵۰ مقاله شد و ۱۴ مورد آن نیز برگزیده و در همایش ارایه می شود و سایر مقالات نیز منتشر و در دسترس افراد و دستگاه ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نیازمند ارتقای فرهنگ مالیاتی در کشور هستیم، افزود: امیدواریم با رویکرد علمی اتخاذ شده در این حوزه گام های بلندی برداشته شود.

دکتر سیدعلی قاسم زاده، رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش هایی در تحقق اینکه دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت باشند، موثر است و آن را به فال نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه مالیات گواه روشنی از وضعیت اقتصادی کشور است، اظهار کرد: رشد درآمدهای مالیاتی نشانه رونق اقتصادی کشور است و بالعکس کاهش آن نیز نشانگر ضعف در این حوزه است.

این مسوول خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از تجارب آکادمیک و دانشگاهی در کنار تجارب عملی و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر شاهد بهبود حکمرانی مالی و ارتقای فرهنگ مالیاتی در راستای توسعه هرچه بیشتر کشور باشیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین نیز در این همایش با قدردانی از همکاری دانشگاه بین المللی امام (ره) در برگزاری این همایش، اظهار کرد: امیدواریم خروجی این گونه همایش ها منجر به تحولات مثبتی در حوزه وصول مالیات عادلانه که خواست تمامی مودیان است، شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha