هدف مولدسازی دارایی‌های دولت، کمک به توسعه استان‌ها و مناطق است

گرگان - ایرنا - مشاور و معاون رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رویکرد مولدسازی به هیچ عنوان جبران کسری بودجه دولت نیست و هدف آن خلق و ایجاد ارزش افزوده بیشتر و کمک به توسعه منطقه‌ای، استانی و ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بابک ضرغامی روز سه‌شنبه در جلسه نشست تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت در گرگان اظهار کرد: با اجرای این قانون، ارتباط خوبی بین دارایی‌های مازاد دولت و پروژه‌های نیمه کاره برقرار خواهد شد.

وی بیان کرد: به استان‌ها تاکید شده در راستای معرفی پروژه‌های نیمه تمام، طرح‌هایی را که دارای ارزش و اولویت بالاتر هستند معرفی کنند.

وی افزود: تاکنون در سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی) یک میلیون ملک شناسایی شده دولتی ثبت شده است.

مشاوره رییس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: فروش اموال مازاد دولت در راستای اجرای مولدسازی توسط هیات هفت نفره متشکل از معاون اول رییس جمهور، دبیری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزرای راه و شهرسازی و کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تایید می‌شود.

ضرغامی بیان کرد: این هیات هفت نفره در خصوص فروش دارایی‌های دولت به منظور پیشرفت طرح‌های عمرانی اختیار کامل دارند.

وی یادآور شد: مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط پیمانکار و بهره‌برداری از آن پروژه‌ها، اجاره به شرط تملیک، واگذاری با حق بهره‌برداری و توقف طرح‌های بدون توجیه از دیگر روش‌های مولدسازی است.

وی افزود: با توجه به فرصت‌ محدود ۲ ساله تعیین شده برای اجرای این قانون حجم کار زیاد است اما حرکت عظیمی در پیشبرد پروژه‌های ناتمام کشور خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha