وعده های صادق دولت سیزدهم برای توسعه ایران کوچک

کرج – ایرنا – سی و یکمین استان البرز اگرچه با گذشت ۱۱ سال از تشکیل آن با مشکلاتی در حوزه های مختلف ترافیک، کمبود فضای آموزشی و درمانی مواجه است اما سیاست های راهبردی دولت سیزدهم بارقه امیدی برای پایان بخشی به این مشکلات شده و امروز بخشی از این وعده ها در استان البرز عملی شده است .

به گزارش ایرنا، پایین تر بودن سرانه آموزشی استان البرز با ۵۲۰ هزار دانش آموز از اغلب استانهای کشور بطوریکه بیشترین مدارس ۲ نوبتی و تراکم بالای دانش آموزی کشور از یک طرف و کمبود تخت بیمارستانی که این استان را جزو استان های محروم کشور قرار داده و برای رسیدن به میانگین کشوری به ۲ هزار تخت نیاز دارد، از جمله مشکلات دیرینه بر روی دوش دولت سیزدهم در البرز است.

از سوس دیگر قرار گرفتن البرز در مسیر ارتباطی ۱۴ استان که ۱۸ درصد ترافیک کشور در راه های آن قرار گرفته از مشکلات کلیدی سی و یکمین استان کشور است که از نگاه خادمانه دولت مردمی سیزدهم در حوزه طرح های حمل و نقل عمومی بویژه مترو غافل نمانده و باوجود هزینه های بالای راه اندازی این پروژه ها، اقدامات سازنده و قابل اعتنایی در این زمینه صورت گرفته است.

براین اساس و با هدف اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم، استاندار البرز همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر طی مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: یکی از دغدغه های مردم استان البرز تکمیل متروی کرج است که کمبود نقدینگی از جمله مشکلات در این زمینه به شمار می رود .

مجبتی عبداللهی گفت: اکنون نیاز به خطوط مختلف مترو در کلانشهر کرج داریم و پیگیری های متعددی انجام شده بطوریکه خط ۲ مترو در حال فعالیت است .

وعده های صادق دولت سیزدهم برای توسعه ایران کوچک

وی هزینه هر کیلومتر حفاری برای مترو را بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد : این پروژه مهم با توجه به نقش موثر آن در روان سازی ترافیک به جد دنبال می شود .

استاندار البرز تاکید کرد: نوسازی و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل در تردد مردم و پایداری هوای پاک دارد؛ عمده خواسته ها و رضایتمندی مردم در حوزه شهرداری ها است و باید در این مسیر همواره کوشا باشیم.

نیاز استان البرز به ۵۵۰ مدرسه

عبداللهی با اشاره به اینکه نرخ مهاجرت بالا به ویژه در شهرهای کرج و هشتگرد سبب شده تا زیرساخت های آموزشی، پرورشی و ورزشی در حوزه آموزش و پرورش استان البرز پاسخگوی رشد جمعیتی در آن نباشد گفت: حداقل ۵۵۰ مدرسه در این استان کم داریم که برای جبران کمبود ها نهضت مدرسه سازی با همراهی خیرین شکل گرفته است.

وعده های صادق دولت سیزدهم برای توسعه ایران کوچک

استاندار البرز ادامه داد: بر این اساس تعهد ۲۰۰ مدرسه را برای مردم استان داریم که امسال ۳۴ مدرسه در زنجیره بهره برداری با همت خیرین و دولت قرار گرفت .

وی یاد آورشد: اکنون ۶۵ مدرسه در حال ساخت است و با توجه به مشکل زمین برای ۵۰ مدرسه زمین مشخص شده است تا نهضت مدرسه سازی به تعهدات خود عمل کند .

وعده های صادق دولت سیزدهم برای توسعه ایران کوچک

استاندار البرز ادامه داد: اکنون بسیاری از شهرداری های استان نسبت به اختصاص اراضی مناسب برای ایجاد مدرسه، اقدام کرده اند که جای قدردانی دارد.
وی افزود: بیشترین کمبود سرانه های آموزشی در شهرهای کرج و فردیس است از این رو علیرغم کمبود زمین در این ۲ شهر باید از ظرفیت های اراضی ملی و نهادهای مستقر ملی در استان بهره برداری کنیم.

گرمابخشی گاز شهری در روستاهای استان البرز

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه این استان دارای ۲۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۴۸ روستا و آبادی زیر ۲۰ خانوار با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر است، افزود: هم اکنون ۲۳۹ روستا در استان البرز دارای دهیاری و شورای اسلامی است.

وی گفت: پروژه های گاز رسانی در زمان حاضر با پروژه های مشابه در ۴۰ سال گذشته برابری می کند که این امر در مدت یک سال از استقرار دولت مردمی سیزدهم محقق شده است.

عبداللهی گفت: با جذب اعتباری به مبلغ یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان، پروژه گازرسانی به برخی از ۱۳۰ روستای کوهستانی و صعب العبور این استان محقق شده است .

وی بیان کرد: درصدد هستیم این پروژه مهم که نقش موثری در رفاهیات مردم استان البرز را دارد تا پایان سالجاری (۱۴۰۱) به اتمام برسانیم و استان البرز استانی سبز است که از نعمت گاز بهره مند خواهد شد .

استاندار البرز یاد آورشد: براساس راهکارهای قانونی اکنون می توانیم به تمام سکونتگاه هایی که از سنوات قبل ایجاد شده اند به ویژه در محله های کم برخوردار انشعابات موقت آب، برق و گاز اختصاص دهیم.

جان گرفتن پروژه جاده قزلحصار پس از ۲۰ سال

عبداللهی در ادامه به جان گرفتن و فعال شدن پروژه جاده قزلحصار پس از ۲۰ سال در این استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰ کیلومتر از محور قزلحصار برای رفع گره ترافیکی این منطقه در یک سال گذشته تعریض شده و این جاده، کمالشهر را به چهار باغ و در ادامه به سایر محلات کم برخوردار وصل می کند که نقش موثری در خدمات دهی حمل و نقلی برای ساکنان این مناطق دارد .

وعده های صادق دولت سیزدهم برای توسعه ایران کوچک

وی یادآور شد: جاده قزلحصار واقع در غرب کرج یکی از محورهای پرترافیک و حادثه خیز استان البرز است که مردم بارها برای ساماندهی این جاده از مسوولان تقاضای ایمن‌سازی داشته‌اند.

عبداللهی اضافه کرد: تردد خودروهای سنگین و سبک در این محور همواره با حوادثی برای مردم و رانندگان همراه بوده است .

استاندار البرز در پایان تاکید کرد: باهمتی که در استان شکل گرفته مصمم هستیم و تعهد می دهیم به مردم، تلاش کنیم تا همه نیازهای آنان و همه کاستی ها و کمبودهایی که در حوزه های مختلف وجود دارد را برطرف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha