آموزشگاه های آزاد کهگیلویه وبویراحمد حامی مهارت آموزان نیازمند هستند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:  آموزشگاه های مهارتی خصوصی استان در راستای ارتقای مهارت کار آفرینی، ۱۰ درصد از ظرفیت های خود را در اختیار متقاضیان نیازمند قرار دادند.


به گزارش ایرنا، سید نورالله هدایت روز سه شنبه در نشست مجمع خیران در یاسوج اظهار کرد:
علاوه بر ۱۱ مرکز آموزشی وابسته به سازمان فنی و حرفه‌ای، صد آموزشگاه مهارتی آزاد، در استان فعالیت دارند.
مهارت افزایی نیازمند حضور خیران مهارتی است

هدایت تاکید کرد: افزایش مهارت های کارآفرین در استان، علاوه بر کمک های دولتی نیازمند حضور فعال خیران مهارتی و اشخاص حقیقی و حقوقی در ارایه آموزش های مدنظر است.
مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان، مهارت آموزی را نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: برای این منظور، تجهیز کردن کارگاهها و مراکز آموزشی با کمک خیران ضروری است.
هدایت یادآور شد: ما انتظار ابنیه سازی از خیران نداریم بلکه تجهیز کارگاهها، تعمیر و تعویض ابزارها و تامین مواد مصرفی کارآموزی؛ که کمک بزرگی در ارتقای کیفیت آموزشی دارند، از آنها تقاضامندیم.
وی تاکید کرد: کسانی که به هر شکل ممکن بتوانند به مهارت آموزی کمک کنند، خیر محسوب می شوند.

وی یادآور شد: در آموزش های فنی و حرفه ای، رسالت ما ایجاد مهارت، ترمیم مهارت و ارتقای توانای افراد، برای ایجاد شغل، حرفه و کسب و کار است.
هدایت افزود: سازمان فنی و حرفه ای مهارت های مورد نیاز بازار کار ، مهارت های عمومی بازار و همچنین شاغلانی که با تغییرات تکنولوژی نیاز به کسب مهارت های جدیدی دارند ترمیم آموزش های مهارتی نیز پیش بینی کرده است.
هدایت گفت: گروه های هدف آموزش های فنی و حرفه ای متعدد و حدود ۱۹ گروه هستند( نظیر، کارجویان، دانشجویان، زنان بی سرپرست و بدسرپرست، زنان روستا و عشایر و....) که می توان گفت برآیندی از اغلب افراد و گروههای جامعه را شامل می شوند.
وی تاکید کرد: گروه های ۱۹ گانه، ۶تا از آنها کسانی هستند که احتیاج به حمایت های بیشتری دارند همانند افراد بی سرپرست و مناطق کم برخوردار، کودکان کار، زندانیان و کسانی که در کمپ ها هستند.
هدایت تصریح کرد: آموزش برای این گروه ها، باید با دقت و با کیفیت ارایه شود چرا که این گروه ها در معرض خطر هستند و ضروری است با ارایه آموزش های اثرگذار، توانمند شده و زندگی سالم خود را دنبال کنند.
وی به تفاهمنامه با وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر گردید ۵۰۰ نفر را در رشته های متعدد مورد نیاز شرکت نفت آموزش بدهیم.
نماینده ولی فقیه در استان در حاشیه این مراسم گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب همه جانبه بود که کشور را از وابستگی به استعمارگران نجات داد.
آیت الله سید نصیر حسینی افزود: در جمهوری اسلامی عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و آموزشی، ارتقا یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha