بزرگترین پروژه پرورش ماهی ایران در قشم افتتاح شد

قشم- ایرنا- بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس ایران به منظور توسعه اقتصاد دریا محور و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، همزمان با چهل و چهارمین بهار آزادی عصر سه شنبه هجدهم بهمن ۱۴۰۱ با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در روستای گامبرون- بندر سلخ جزیره قشم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار فتح الهی در آیین افتتاح این پروژه که با حضور حجت‌ الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله نخست پرورش ماهی در قفس شرکت اندیشه شیلات قشم واقع در روستای گامبرون - بندر سلخ قشم با هشت قفس و مجموع ظرفیت یک هزار تُن به دست مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ظرفیت این پروژه در گام نهایی با ۴۰ قفس به پنج هزار تُن خواهد رسید که در چشم انداز آینده به ۱۰ هزار تُن می رسد و دو گونه ماهی سی باس و سیبریم در این طرح پرورش داده خواهد شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: میزان سرمایه مورد نیاز برای بهره برداری این پروژه در مرحله نخست ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش ریالی و ۸۷۰ هزار سرمایه ارزی در نظر گرفته شده است.

فتح الهی توضیح داد: برای بهره برداری از این پروژه در مرحله نهایی نیز پنج هزار میلیارد سرمایه ریالی و ۶ میلیون یورو سرمایه ارزی پیش بینی شده است.

به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افتتاح این پروژه علاوه بر ارتقای تولیدات شیلاتی جزیره و رونق اقتصادی نقش مهمی در ارز آوری و تامین امنیت غذایی کشور بازی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله نهایی برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.

فتح الهی توسعه و ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار تُن ماهی، بومی سازی و ساخت شناورهای پشتیبانی قفس و شناور غذا دهی اتوماتیک، احداث مرکز تکثیر و تولید ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی، احداث واحد عمل آوری و بسته بندی و احداث کارخانه تولید خوراک آبزیان را جزو چشم اندازهای آتی این پروژه برشمرد.

در این آیین بزرگترین پروژه پرورش ماهی در قفس در قشم افتتاح حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، افشار فتح الهی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد آشوری تازیانی، احمد مرادی و منصور آرامی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان و مدیران انتظامی، اجرایی و قضایی و ائمه جمعه و علمای قشم و هرمزگان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha