۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85023327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای دولت سیزدهم در استان قزوین/ فرمانداران پاسخ می دهند

قزوین - ایرنا - تکمیل پروژه عظیم انتقال آب سد طالقان به آبیک،کلنگ زنی شهرک انرژی در بویین زهرا،آبرسانی به ۷۰ روستای قزوین،احیای صنایع راکد البرز،آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان و استقرار ادارات در آوج از جمله مهم ترین برنامه ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان های مختلف استان قزوین به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی و انعکاس خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت از سوی مسوولان به ولی نعمتان خود به شمار می رود.

ناگفته نباید بماند که اطلاع رسانی از خدمات و برنامه های دولت به مردم در مناطق مختلف ضمن اینکه از حقوق مسلم شهروندان محسوب می شود و از مصادیق مهم جهاد تبیین بوده و در ایجاد آگاهی و نشاط اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به بهانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به سراغ فرمانداران شهرستان های استان قزوین رفت تا در گفت و گو با آنان، شهروندان استان در جریان مهم ترین اقدامات و خدمات ارایه شده مربوط به دولت سیزدهم در شهرستان های مربوطه قرار بگیرند.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

تکمیل انتقال آب از سد طالقان و تحقق آرزوی دیزینه آبیکی ها

حامد فتوحی فرماندار آبیک در گفت وگو با خبرنکار ایرنا گفت: انتقال آب سد طالقان به آبیک از بزرگترین پروژه های آبرسانی کشور بود که به دلیل مشکلات مالی اجرای نیمه تمام باقی ماند اما به همت دولت سیزدهم در تابستان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار آبیک گفت: با بهره برداری از این طرح که برای تکمیل آن از اعتبارات سفر رئیس جمهور هزینه شد آروزی دیرینه مردم آبیک تحقق یافت و آب شرب پایدار بهداشتی در اختیار ۲۲۵ هزار نفر از شهروندان آبیکی قرار گرفت که پیشتر از کیفیت آب شرب مصرفی اظهار نارضایتی داشتند.

این مسوول گفت: خط انتقال آب به شهر زیاران نیز به پایان رسیده و مشکلات آبی این شهر نیز مرتفع خواهد شد.

قتوحی اضافه کرد: بازسازی و تاسیس مراکز بهداشت و خانه های سلامت در شهرستان آبیک آغاز شده و همچنین برای رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم این شهرستان هفت مرکز بهداشت جدید نیز احداث خواهد شد.

فرماندار آبیک گفت: عملیات ساخت بخش الحاقی بیمارستان شهدا نیز تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد و تصفیه خانه شهر آبیک نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد و تا پیش از اتمام سال به بهره برداری می رسد.

این مسوول اضافه کرد: بهره برداری از سه واحد بزرگ تولیدی در آینده نزدیک، اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت استخر عمومی آبیک و حنگل کاری در سطح ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت آبیک از دیگر برنامه های مهم این شهرستان به شمار می رود، ضمن آنکه پروژه های بزرگ دیگری نیز از سوی بخش خصوصی مانند پایانه صادرات محصولات کشاورزی در دست اجراست که بهره برداری از آنها اقتصاد این شهرستان را متحول خواهد کرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های مهم در شهرستان آبیک اجرای بزرگترین پردیس علم و فناوری کشور است که به مناسبت دهه مبارک فجر کلنگ آن به زمین زده و ساخت آن آغاز شد، این پروژه در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار در جوار شهرک صنعتی آبیک اجرا می شود و می تواند آبیک را به یکی از قطب های علم و فناوری کشور تبدیل کند.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

حل مشکلات اراضی عظیمیه و باغ عمران و آبرسانی به ۷۰ روستای قزوین با تکمیل مجتمع های آبرسانی

عباس کاظمی فرماندار قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با تکمیل مجتمع های آبرسانی در دست اجرا ۷۰ روستای استان قزوین در آینده نه چندان دور به آب شرب بهداشتی پایدار دست پیدا خواهند کرد و مشکل تامین آب آنها مرتفع خواهد شد.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به اهمیت اشتغالزایی برای جوانان، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی در کمیته اشتغال استان نزدیک به ۹۰ درصد تعهدات اشتغال این شهرستان برای سال جاری محقق شد.

کاظمی اظهار کرد: از دیگر دستاوردهای مهم امسال در شهرستان قزوین باید به حل مشکل اراضی عظیمیه و آغاز گازرسانی به این منطقه و همچنین حل مشکل اراضی باغ عمران اقبالیه و ایجاد زیرساخت در آن اشاره کرد که از مطالبات دیرین شهروندان قزوین و اقبالیه بود.

این مسوول با تاکید بر تلاش برای رونق مشاغل خانگی و بهبود وضع معیشت اقشار ضعیف در راستای برنامه های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، گفت: با تلاش های انجام شده امسال ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۶۹۷ فقره برای توسعه مشاغل خانگی به شهروندان متقاضی در شهرستان قزوین اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه شهرستان قزوین از ظرفیت های گردشگری کم نظیری برخوردار است،اظهار کرد: با همکاری دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی فعالیت های خوبی در زمینه جذب سرمایه گذار و تقویت زیرساخت ها را در این بخش شاهد هستیم و همجنین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور گام های بلندی در این زمینه برداشته شده که باید از مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی و احیای دولتخانه صفوی قزوین یاد کنیم.

کاظمی با بیان اینکه امسال شاهد افتتاح ۲ مرکز خدمات جامع سلامت و سه پایگاه اورژانس در قزوین بودیم، اظهار کرد: با پیگیری های مدیریت ارشد استان از دستگاه های ملی زمینه تقویت فرودگاه قزوین و مسافربری کردن آن فراهم شده و کارها برای جذب سرمایه گذار در این رابطه به انجام رسیده و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد تحقق این پروژه که از مطالبات شهروندان قزوینی است، باشیم.

فرماندار قزوین گفت: برداشت ۴۲ هزار تن گندم و پیشبرد برنامه جهش تولیدات زراعی در اراضی دیم زار، ساماندهی بازار کالاهای اساسی و حوزه آرد و نان، تقویت خدمات زیربنایی در روستاها از جمله در زمینه برق، مخابرات، آب و بهداشت و درمان، فعالیت گروه های جهادی در خدمت رسانی به مناطق محروم و استفاده از ظرفیت های مردمی در مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی نیز از دیگر دستاوردها و برنامه های مهم در این شهرستان طی یک سال اخیر بوده که همچنان با قوت پیگیری می شود.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

شهرک انرژی در شهرستان بویین زهرا احداث می شود

محمد ادیب رامندی فرماندار بویین زهرا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ساخت شهرک انرژی خورشیدی در این شهرستان از مصوبات سفر رییس جمهور به زودی در مراسمی با حضور مسوولان ملی و استانی از طریق ایجاد زیرساخت های اولیه برای جذب سرمایه گذار آغاز می شود.

وی اظهار کرد: برای ساخت این شهرک انرژی که بویین زهرا را به قطب سرمایه گذاری و تولید انرژی های تجدید پذیر تبدیل می کند ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان درنظر گرفته شده است.

فرماندار بویین زهرا در ادامه با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی سد بالاخانلو که آب پنج شهر، ۳۰ روستا و چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تامین می کند،گفت: این پروژه از دیگر طرح های مهم عمرانی و زیرساختی در این شهرستان به شمار می رود که تلاش داریم به اجرای آن سرعت بخشیده و زودتر آن را مورد بهره برداری قرار دهعیم.

این مسوول همچنین گفت: گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان بویین زهرا و تولید ۴۲ هزار تن گندم، تحقق ۹۱ درصدی برنامه اشتغال زایی، اجرای نهضت آسفالت و بهسازی معابر با ۴۵ میلیارد تومان و احداث کتابخانه مرکزی بویین زهرا با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از دیگر دستاوردها و خدمات ارایه شده به مردم بویین زهرا بوده و همچنین راه اندازی شهرک صنفی کیف و کفش دانسفهان نیز از دیگر برنامه های مهم در زمینه تولید و تقویت مشاغل و صنوف در این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار بویین زهرا یادآور شد: افزایش سه دستگاه اتوبوس، پنج دستگاه ون، پنج دستگاه مینی بوس و ۱۸ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان از دیگر خدمات ارایه شده به مردم بویین زهرا در سال جاری بوده است.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

احیای واحدهای راکد شهرصنعتی البرز کلید خورده است

مصطفی غفوری فرماندار البرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شهر صنعتی البرز اولین و از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور به شمار می رود که در گذشته به دلیل مشکلات مختلف بخشی از صنایع آن دچار رکورد و تعطیلی شده بودند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم برای احیای واحدهای تولیدی برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در همین رابطه با کمک دستگاه قضایی یکی از شرکت های بزرگ در زمینه قطعات خودرو و خودرو احیا شده و شاهد اشتغالزایی ۹۰۰ نیروی متخصص در آن هستیم و همچنین به زودی خط تولید کنتورهای هوشمند با ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در واحد کنتورسازی از دیگر واحدهایی که راکد بود، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

این مسوول گفت: برای احیای سایر واحدهای تولیدی راکد در شهر صنعتی البرز نیز در حال تلاش و پیگیری هستیم و امیدواریم در آینده نه چندان با برنامه ریزی دستگاه های اجرایی به نمایندگی از دولت و همت بخش خصوصی شاهد بازگشت رونق به این مجموعه بزرگ صنعتی کشور باشیم.

فرماندار البرز اظهار کرد: تقویت خدمات و امکانات زیربنایی در شهرک مهرگان از برنامه ها و اولویت های شهرستان است و در این رابطه شاهد کمک های اعتباری دستگاه های اجرایی استان و دستگاه های ملی هستیم.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

منطقه ویژه اقتصادی تاکستان آماده سازی می شود

اسدالله حمزه ای سرپرست فرمانداری تاکستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی تاکستان که در رشد و توسعه منطقه نقش به سزایی دارد با هماهنگی های انجام شده به زودی آماده سازی می شود.

این مسوول گفت: در این رابطه ۵۰۰ هکتار زمین اختصاص یافته و به زودی زیرساخت های لازم در آن مستقر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حوزه راه نیز اقدامات مهمی در این شهرستان در حال انجام است که تعریض جاده تاکستان-اقچه کند-نیکوییه با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است که طول مسافرت به مقصد گیلان را برای مسافران محورهای غربی حداقل ۵۰ کیلومتر کاهش می دهد.

سرپرست فرمانداری تاکستان اظهار کرد: اصلاح و جوان سازی باغ های انگور تاکستان با توجه به اینکه این شهرستان قطب نخست تولید انگور و کشمش ایران است، از دیگر برنامه های اولویت دار ماست و در این رابطه اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

زرگر اضافه کرد: تکمیل سد نهب که آبگیری آزمایشی آن انجام شده نیز از دیگر برنامه های اولویت دار ماست که می تواند تامین آب مورد نیاز ۳۷ هزار هکتار از اراضی منطقه را برعهده داشته باشد.

نگاهی به برنامه‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در چهارگوشه استان قزوین

استقرار و تقویت نمایندگی ادارات در آوج

وحید زرگر سرپرست فرمانداری آوج در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: استقرار ادارات جدید و یا توسعه نمایندگی های ادارات در آوج با توجه به نوپا و تازه تاسیس بودن این شهرستان و نیاز مردم آوج و آبگرم به دریافت خدمات اداری از مهم ترین برنامه هایی است که آنرا دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه آوج در زمینه گردشگری طبیعی دارای مزیت است و جذب سرمایه گذار در این حوزه را در اولویت کارهای خود قرار داده ایم، اظهار کرد: از دیگر برنامه های مهم ما تقویت گردشگری در این شهرستان با کمک به تکمیل طرح های گردشگری نیمه کاره از جمله شهر آبگرم است.

سرپرست فرمانداری آوج خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت های مورد نیاز سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی آوج و آسفالت راه های روستایی از دیگر برنامه های اولویت دار ماست و همچنین تکمیل تصفیه خانه آوج که از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و پیگیری ساخت بیمارستان در آوج نیز با جدیت دنبال می شود.

زرگر با اشاره به نیاز مردم این شهرستان و بخش های تولیدی و خدمات آن به تقویت زیرساخت های حوزه برق،گفت: در همین رابطه در دهه مبارک فجر امسال ۲۰ پروژه صنعت برق این شهرستان با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha