۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85023734
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رهبر کره شمالی خواستار تقویت ارتش این کشور شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبر: 85023734
رهبر کره شمالی خواستار تقویت ارتش این کشور شد

تهران- ایرنا - کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حاشیه مراسم بزرگداشت هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس ارتش و در دیدار از واحدهای نظامی درجه داری، خواستار تقویت بیش از پیش ارتش این کشور شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، رسانه دولتی کره شمالی از دیدار رهبر این کشور به همراه اعضای خانواده اش از پادگان های ارتش این کشور در مراسم هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس ارتش خبر داد. کیم جونگ اون در سخنرانی خود پس از این دیدار، ارتش مردمی کره شمالی را به عنوان قدرتمندترین سربازان جهان ستایش کرد.

وی با اشاره به توانایی هسته ای کره شمالی گفت: «برای صلحی جاودان، رفاه و توسعه در این سرزمین ما قدرتی مطلق و بزرگ را درحالی که از مسائل فراوانی رنج می بردیم بنا کردیم.»

رهبر کره شمالی هیچگونه پیام مستقیمی درباره آمریکا و کره جنوبی نداد.

این دیدار درمیانه احتمال برگزاری رژه شبانه ارتش کره شمالی برای مراسم هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس ارتش انجام شد. این رژه نظامی از سوی کارشناسان خارج از این کشور از نزدیک رصد شده است تا درباره آخرین برنامه های موشکی و دیگر تجهیزات نظامی جدید ازاطلاعاتی گردآوری شود.

کارشناسان معتقدند حضور دختران کیم جونگ اون و فعالیت هایی که اخیرا در انظار عمومی انجام می شود نشان دهنده عزم و اراده رهبر این کشور برای ارسال پیامی است که به جهان بگوید به فعالیت های هسته ای برای دفاع از امنیت نسل آینده کشورش ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha