دادستان کل کشور: بسیاری از مشکلات جامعه از ترک امر به معروف ناشی می‌شود

شهرری - ایرنا - دادستان کل کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای واجب است، اعلام کرد: بسیاری از مشکلات کنونی جامعه از ترک این فریضه ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در حاشیه همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت (امر به معروف و نهی از منکر) که در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، به خبرنگاران گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه رفیعی داشته و خود این فریضه، یک اصل مستقلی در قانون اساسی دارد اما باید اذعان کرد آنگونه که شایسته و بایسته بوده در این باره کار نکردیم و نمی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم، بسیاری از مشکلات امروزی جامعه را نخواهیم داشت چراکه این ها ناشی از ترک فعل ما است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید برای امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: این امر فقط مربوط به شخص و نهاد خاصی نیست و شرایطی دارد.

این مسئول اضافه کرد: همانطور که مردم اهتمام به نماز دارند و نماز خواندن بر آنها واجب است، امر به معروف و نهی از منکر نیز واجب است و اگر نهادینه شود، قطعا مشکلات کمتری در جامعه خواهیم داشت.

منتظری یادآور شد: امروز افتخار داشتم که در مراسمی که مزین به نام شهدای امر به معروف و نهی از منکر است، حضور داشته باشم.

همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت با حضور آیت الله سیدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران و خانواده های معظم شهدای امر به معروف و مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha