۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85024043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوولان در دهه فجر دستاوردهای انقلاب را برای مردم و جوانان تبیین کنند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به دستاوردهای چشمگیر انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته، گفت: مسوولان برای افزایش امیدآفرینی در کشور باید از فرصت دهه فجر برای تبیین دستاوردهای انقلاب در ۴۴ سال گذشته به مردم و به‌خصوص جوانان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز چهارشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر کلاله اظهار کرد: در ۴۴ سال گذشته مشکلات زیادی بر ملت ایران تحمیل شد اما با اقتدار توانستیم بدون هیچ تجربه‌ قبلی ترکیبی از جمهوریت و اسلامیت را به عنوان کاری نو ایجاد کنیم و در مقابل فشارها، تحریم‌ها و توطئه‌های استکبار پیروز شویم.

وی افزود: دشمن شدیدترین هجمه‌ها و تبلیغات رسانه‌ای را علیه ایران به‌کار گرفته و برای جوانان تصویری از ایران غیرواقعی را در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی به نمایش می‌گذارد و همچنان تحریم‌ها، هجمه‌های فرهنگی و اجرای پروژه نفوذ را در برنامه‌ها خود دارد.

معاون استاندار گلستان ادامه داد: با وجود این شرایط سخت جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به دستاوردهای زیادی در بخش‌های مختلف دست یافته که از جمله آن استقلال سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی است در صورتی که در دوران پهلوی برای شاه به عنوان حکمران و زیر دستان وی کلمه استقلال رویایی بیش نبود و انتصابات در پست‌های مدیریتی کشور توسط عوامل آمریکا و انگلیس انجام می‌شد و مملکت ما همانند گاو شیرده برای مستکبران بود.

مهاجر با اشاره به وجود مشکلات در کشور، گفت: دولت مردمی سیزدهم برای جبران عقب ماندگی‌ها مردانه وارد میدان شد و تمام تلاش خود را معطوف به حل مشکلات و کمک به توسعه و پیشرفت کشور کرد اما برای سرعت گرفتن موفقیت‌ها نیازمند پررنگ‌تر شدن نقش مردم و نخبگان در همراهی با دولتمردان هستیم.

وی افزود: دهه فجر امسال ۶ هزار و ۵۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان گلستان داشتیم که فقط چهار درصد آن کلنگ‌زنی بود و این نشان از آن دارد که دولت اولویت خود را به ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام بر زمین مانده سال‌های قبل قرار داده است.

معاون استاندار گلستان از مردم و مسوولان خواست توصیه‌های رهبری خطاب به دانشجویان در محورهای پرهیز از ناامیدی، اندیشه‌ورزی و مطالبه‌گری به‌حق را برای ایستادگی در مقابل دشمنان و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر سرلوحه خود قرار دهند.

مهاجر تاکید کرد: مسوولان باید با تمام توان و انرژی برای بهبود شرایط کشور تلاش کنند و وظیفه نخبگان هم کمک کردن و وظیفه مردم هم همراهی کردن است.

وی گفت: ایجاد تفرقه از دیگر ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است لذا می‌طلبد همانند قبل همچنان با رویکرد عدالت محوری و تقریبی بدون تفاوت قابل شدن میان شیعه و اهل سنت برای پیشرفت روز افزون ایران اسلامی تلاش کنیم.

مهاجر اظهارکرد: در فضای عدالت محور ایجاد شده توسط استاندار گلستان با نگاه توسعه‌ای شاهد تغییراتی هستیم که به عنوان نمونه می‌توان به اعمال سیاست تمرکززدایی در پرداخت تسهیلات و واگذاری آن به فرمانداران، ترسیم سامانه پرداخت تسهیلات و طراحی سامانه انتصابات اشاره کرد.

فرماندار کلاله گفت: مراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۲۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۲۷ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان به مناسبت دهه فجر در این شهرستان برگزار شد.

فرهاد شیبک افزود: از مجموع طرح‌های این ایام ۱۳۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۹۵ میلیارد تومان و ۱۲۲ پروژه اقتصادی و تولیدی با هزینه ۱۳۲ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال کلاله که توسط ۱۹ دستگاه اجرایی شهرستان و نیز بخش خصوصی انجام شده، برای ۲۸۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار کلاله، ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی، چهار مزرعه گردشگری و ۹۵ کارگاه صنایع دستی با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی شهرستان برشمرد.

شیبک با قدردانی از نگاه ویژه دولتمردان به مناطق کمتر توسعه یافته به مثل کلاله، گفت: اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال این شهرستان ۲ برابر سال گذشته است و در توزیع اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته رییس جمهور به گلستان بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و تسهیلات به کلاله اختصاص پیدا کرد.

شهرستان کلاله با افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha