۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85024830
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم عملیات امداد و نجات در ترکیه با مشارکت ۱۱۳ هزار نیرو

تهران- ایرنا- مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) اعلام کرد که عملیات امداد و نجات زلزله در ۱۰ استان جنوبی این کشور در چهارمین روز از وقوع زمین لرزه، با مشارکت ۱۱۳ هزار نیروی آموزش دیده و متخصص داخلی و خارجی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این مرکز همچنین از اعزام و به کارگیری پنج هزار و ۷۰۹ نیروی امداد و نجات از ۲۵ کشور خبر داد و گفت: نیروهای امداد و نجات و مدیریت بحران شامل عوامل مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد)، پلیس، ژاندارمری، تیم‌های اورژانس، داوطلبان امدادی، نیروهای امنیت محلی و تیم‌های پشتیبانی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

این مرکز همچنین از جمع آوری ۱۳۸ هزار چادر و یک میلیون و ۲۵۵ هزار تخته پتو توسط آفاد، وزارت خانواده و خدمات اجتماعی و هلال احمر ترکیه برای ارسال به ۱۰ شهر زلزله زده ترکیه خبر داد و اعلام کرد: برای اسکان موقت زلزله زدگان، حدود ۹۳ هزار چادر خانوادگی در مناطق زلزله زده برپا شده است.

بنا به اعلام مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه(آفاد)، ۹۵ آشپزخانه سیار، ۷۹ وسیله نقلیه پذیرایی، چهار تنور سیار، ۳۹ آشپزخانه صحرایی و ۸۶ دستگاه خودروی ارائه خدمات تغذیه توسط نهادهای دولتی و سازمانهای مردمی در مناطق زلزله زده فعال شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه(آفاد) صبح امروز پنجشنبه در آخرین گزارش خود، شمار جان باختگان زلزله هولناک این کشور را ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر و آمار زخمی‌ها را نیز ۶۲ هزار و ۹۳۷ نفر اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرده بود که ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان‌ در اثر این زلزله ویران شده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

 از زمان وقوع اولین زمین لرزه تاکنون ۱۱۱۷ پس لرزه در ترکیه روی داده است.

در پی این زلزله، اردوغان یک هفته عزای عمومی در ترکیه اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha