۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85024897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سند توسعه فعالیت های قرآنی البرز تصویب شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85024897
سند توسعه فعالیت های قرآنی البرز تصویب شد

کرج - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: سند توسعه فرهنگ قرآنی استان به عنوان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان به تایید آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان کرج رسیده و مورد تصویب قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جابری انصاری پنجشنبه در نشست با حضور اتحادیه موسسات قرآن و عترت و جمعی از مدیران موسسات قرآن و عترت استان البرز افزود: بر همین اساس هر گونه حمایت از موسسات و فعالان قرآنی استان نیز به صورت هدفمند و بر اساس سند انجام خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه قرآن و عترت کار بسیار ارزشمندی است و فعالان این عرصه توفیق داشته اند که در این راه قدم بردارند، اظهار کرد: علیرغم اقدامات خوب و موثری که در سالهای گذشته در حوزه قرآن و عترت انجام پذیرفته ولی نیاز است که بیش از پیش به این حوزه توجه شود و متولیان امر حمایت های بیشتری البته به صورت عادلانه و متوازن از فعالان این عرصه انجام دهند.

دبیر شورای توسعه قرآنی استان با بیان این مطلب که سند توسعه فرهنگ قرآنی استان به عنوان یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان است، تصریح کرد: این سند اعلام راهگشای فعالیت های ما در این حوزه خواهد بود و منبعد مقرر است تمام فعالیت های قرآنی استان در راستای این سند انجام پذیرد.

وی افزود : به همین منظور ماموریت ویژه ای برای گروه قرآن و عترت در نظر گرفته شده تا موارد مشخص شده در سند را به مرحله اجرایی برساند و به طور یقین برای انجام این کار از ظرفیتهای موسسات قرآن و عترت استفاده خواهد شد.

جابری انصاری تاکید کرد : ضمن این که موسسات می توانند در کوتاه مدت از تسهیلات تبصره ۱۶ نیز استفاده کنند.

سپس مسوولان اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان البرز خواستار حمایت هر چه بیشتر از این بخش با توجه به شرایط اقتصادی جامعه شدند.

همچنین مدیران موسسات قرآن وعترت استان البرز به ذکر گوشه هایی از فعالیتهای خود پرداخته و به این مسئله اذعان داشتند که علیرغم تمام مشکلات موجود به دلیل تعلقات قلبی و عشق به قرآن با تمام سختی ها و مشکلات این راه را ادامه خواهند دادولی از طرفی نیازمند حمایتهای معنوی و مادی متولیان ذیربط علی الخصوص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی می باشند.

از جمله درخواستهای مطرح شده توسط این افراد می توان به استفاده از امکانات و تسهیلات شهرداری ها برای بهره گیری از فضاهای تبلیغاتی ، همکاری هر چه بیشتر مراکزی مانند مساجد، حسینیه ها ومانند آن برای استفاده از فضاهای بلااستفاده به منظور انجام فعالیتهای موسسات قرآن و عترت و همچنین همکاری سازمان امور مالیاتی برای معافیت کامل این موسسات نام برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha