۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85025040
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

آخرین خبر دادستان از پرونده شهردار برکنارشده گرگان

گرگان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به ادامه رسیدگی پرونده شهردار معزول گرگان گفت با جمع‌آوری مدارک و مستندات و گزارش تکمیلی، اتهامات جدیدی در این پرونده وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمود اسپانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از نهایی‌شدن این پرونده، شهردار معزول تا قبل از پایان سال جاری احضار و کیفرخواست مربوطه صادر خواهد شد.

وی در خصوص پرونده مربوط به دستگیری اخیر در شهرداری و شورای شهر گرگان، بیان کرد: در این پرونده یک عضو شورای شهر و چهار نفر از پرسنل شهرداری متهم هستند که از مجموع آنها چهار نفر دستگیر و نفر پنجم متواری است.

وی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده از متهمان، همه آنان به اتهام خود از قبیل تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ و عوارض، مانند رفع قلع و قمع بناهای غیرمجاز، تخفیف عوارض، تخلفات ساخت و ساز و تخفیف جریمه در کمیسیون مربوطه اعتراف کردند.

دادستان گرگان گفت: همه متهمان این پرونده پس از بازداشت، با قرار موقت روانه زندان شدند.

اسپانلو تاکید کرد: با توجه بر قرار داشتن پرونده در مرحله تحقیقات، بیان موارد دیگر از قبیل میزان مبلغ تخلف این پرونده و ارتباط داشتن فرد یا افراد دیگری از مجموعه شهرداری و شورای شهر در صورت کشف ابعاد جدید پرونده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سرقت آب در یکی از روستاهای شرق گرگان گفت: اتهام مطرح شده در این پرونده ایجاد اخلال در سیستم تاسیسات آب مرکز استان بوده و پرونده با صدور کیفرخواست مربوطه در دادگاه کیفری ۲ در حال رسیدگی است.

وی یادآور شد: قاضی پرونده منتظر نظر نهایی کارشناس است تا نسبت به صدور رای اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان در خصوص تخریب آبندان‌های غیرمجاز گفت: از تعداد ۷۵ مورد این آب‌بندان‌ها که در بستر گرگانرود با حجم ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون مترمکعب احداث شده، در اجرای تبصره چهار ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب تاکنون ۳۰ مورد تخریب شده و مابقی تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تخریب خواهد شد.

اسپانلو بیان کرد: همچنین ۹ فقره آب‌بندان زنجیره‌ای که در طول ۲۰ کیلومتری از نهر گرجی‌وال در علی‌آبادکتول (از شهر سنگدوین تا انتهای روستای بدراق نوری) با وسعت ۱۱ هزار و ۷۰۰ مترمربع از سنوات قبل از انقلاب احداث شده بودند، شناسایی و پس از تشکیل جلسات متعدد در دادسرای این شهرستان با مسوولین اداره منابع آب و کشاورزان و صدور دستور قضایی، با همراهی اعضای شورا و دهیاران روستاهای بدراق‌نوری، عرفان‌آباد و هماهنگی‌های لازم در اجرای قوانین مرتبط، زمینه تخریب آب‌بندان‌ها با حجم خاکبرداری بیش از ۱۷ هزار مترمرکعب به صورت داوطلبانه با همکاری زارعین منطقه فراهم و سپس عملیات اجرایی تخریب آنها آغاز و همه ۹ آب‌بندان تخریب شد.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع بهره‌برداری غیرمجاز از آب‌های سطحی منطقه توسط این آب‌بندان‌ها و نیز نوع این اقدام که باعث محروم شدن زارعین پایین دست از آب‌های سطحی این رودخانه می‌شد و باز شدن مسیل نهر گرجی‌وال در صورت بارندگی نرمال و جاری شدن روان آب‌ها در رودخانه زرین‌گل و انتقال آن به مسیر گرجی‌وال حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی ۲ روستا تحت پوشش آبیاری عرفی قرار خواهد گرفت.

اعتیاد آسیب اول استان و زمینه‌ساز جرایم دیگر است

وی در ادامه با بیان این که اعتیاد آسیب اول گلستان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سرقت، خشونت و جرائمی از این قبیل وابسته به اعتیاد است و این مساله بارها در جلسات مختلف و مرتبط با دستگاه‌های دیگر متولی بیان شد.

دادستان گرگان گفت: دادستان‌های شهرستان‌ها می‌توانند معتادین متجاهر و کارتون خواب‌ها را بدون رسیدگی به پرونده، برای مدت یک سال برای پاک شدن از این بلایای خانمانسوز به کمپ ماده ۱۶ معرفی کنند.

حضور ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در گلستان

اسپانلو ادامه داد: با وجود ۲ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر و همچنین ثبت رتبه بالای استان در سرقت و خشونت، گلستان تنها یک کمپ ماده ۱۶ آن هم با ظرفیت ۱۰۰ نفر دارد که پاسخگوی نیاز فعلی استان نیست.

وی افزود: براساس تصمیم ویژه دادسرا و دادگستری، مصوب شده تا تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان افزایش یابد که در این راستا به زودی شاهد کلنگ‌زنی کمپ ۴۰۰ نفره در توسکستان گرگان و یک کمپ دیگر با همین ظرفیت در گنبدکاووس خواهیم بود.

قطع دست مدیران با تفکر کار برای منفعت شخصی

دادستان عمومی گرگان گفت: به عنوان دادستان وظیفه دارم از مدیران شجاعی که تصمیماتشان در راستای منافع عمومی و مردم است حمایت کنم.

اسپانلو تاکید کرد: دست مدیرانی را هم که در جهت کسب منافع خصوصی به اموال بیت‌المال دست‌اندازی کنند با برخورد قاطعانه قطع خواهیم کرد.

۱۳ پرونده تخلف مدیران باز است

دادستان گرگان گفت: ۱۳ پرونده برای مدیران استان به علت ترک فعل، مفتوح‌ بوده و در مرحله تحقیقات قرار دارد.

وی ادامه داد: عملیات انتقال آب گرگانرود به فلات مرکزی ایران با پیگیری در حوزه علی‌آبادکتول بسته شد.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ تغییر کاربری اراضی کشاورزی، جلوی ساخت و ساز تا ۹۰ درصد را در استان گرفتیم که در این راستان ویلای مربوط به یک مدیر استانی که در یکی از روستاهای مرکز گلستان به صورت پرهزینه ساخته شده بود، با خاک یکسان شد.

اسپانلو تاکید کرد: عزم ما برای مقابله با تغییر کاربری‌ها بسیار جدی است.

دادستان گرگان گفت: در راستای دفاع از حقوق عامه به عنوان یکی از وظایف دادستان، ۵۴ تذکر در مرکز استان در بخش‌های مختلف صادر و با جدیت پیگیری شد که نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha