از شهر چه خبر؟

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۲
کد خبر: 85025099
از شهر چه خبر؟

تهران_ ایرنا_ ورود ۱۷۴ دستگاه اتوبوس نو، رونق گردشگری خانوادگی در مجموعه عباس آباد، اجرای طرح هوشمند سازی کنترل انرژی و همچنین نورافشانی ۲۴ نقطه از مهمترین اخبار روز پنجشنبه پایتخت است.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مهدی علیزاده سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد: همزمان با ایام الله ۲۲ بهمن و چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۷۴ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه خدمات رسانی اضافه خواهد شد.

مهدی علیزاده با تاکید بر اهمیت تقویت ناوگان اتوبوسرانی و جلب رضایت هر چه بیشتر شهروندان گرامی اظهار کرد: این اتوبوس‌های نو که مراحل پلاک گذاری آن هنوز به اتمام نرسیده است به جهت تکریم مردم افتخار آفرین پایتخت و به برکت یوم الله ۲۲ بهمن، همزمان با این روز مبارک وارد خطوط اتوبوسرانی شده و در ۲۲ روز ابتدایی ورود به چرخه ناوگان به صورت رایگان خدمات رسانی می کنند و در ادامه نیز به عنوان ناوگان تازه نفس در خدمت شهروندان گرامی خواهد بود.

وی همچنین بر اراده جدی برای خریداری و تامین اتوبوس‌های جدید در کنار تعمیر و نوسازی ناوگان موجود تاکید کرد و افزود: از اولویت‌های مهم و سیاست‌های اصلی مدیریت شهری پایتخت این است که با رویکرد جهادی با شتاب به سمت شرایط مطلوب و مورد رضایت شهروندان گرامی حرکت کند.

از شهر چه خبر؟

رونق گردشگری خانوادگی در مجموعه عباس آباد

همزمان با سومین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه شهرداری تهران در سال ۳۸ نمایشگاه بازدید کرد و در جریان این بازدید، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت نوسازی عباس‌آباد و وزارت میراث فرهنگی منعقد شد.

براساس آنچه در متن تفاهم‌نامه آمده است، با توجه به لزوم توسعه گردشگری در سطح شهر تهران و تسهیل سفر برای گروه‌های مختلف هدف جامعه با تأکید بر خانواده‌ها از طریق تسهیل خدمات و توسعه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی متناسب با نیاز گروه‌های هدف گردشگری خانواده با توجه به اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی خدمات محور و کمک به نمانام سازی (برند سازی) مناسب منابع، جاذبه‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، طبیعی و تفریحی در اشکال مختلف گردشگری خانواده محور، این تفاهم‌نامه فی ما بین شرکت نوسازی عباس آباد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه بر تسهیل، توسعه و ارتقا کمی و کیفی بسترها، خدمات و زیرساخت‌های گردشگری در مجموعه‌ فرهنگی، گردشگری عباس‌آباد تهران به عنوان یکی از کانون‌های گردشگری شهری و خدمات فرهنگی در پایتخت ایران، با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری فی ما بین و مشارکت و ترویج برنامه‌های گردشگری مشترک و حمایت از عرضه صنایع دستی، محصولات فرهنگی، گردشگری و تفریحی متناسب با نیاز گردشگران دارای معلولیت، سالمندان، کودکان، نوجوانان، جوانان، زوجین و خانواده‌ها در طول مدت ۳ سال تأکید شده است.

از شهر چه خبر؟

نورافشانی میدان آزادی و ۲۴ نقطه پایتخت

در شب چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب به همت سازمان زیباسازی شهر تهران و با نورافشانی میدان آزادی و ۲۴ نقطه شهر، پایتخت نورباران می شود.

همزمان با فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن با اجرای برنامه‌های نور افشانی ویژه در میدان آزادی و ۲۴ نقطه از شهر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، پایتخت در شب سالگرد شکوهمند انقلاب غرق در نور و شادی خواهد شد.

همزمان با اجرای ویژه نورافشانی در میدان آزادی برنامه ویدئو مپینگ نیز انجام می‌شود.

اجرای طرح شبکه کنترل و پایش هوشمند انرژی

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت نگهداشت و پایش مستمر نیروگاه های خورشیدی احداث شده تاکید کرد و گفت: طرح شبکه کنترل و پایش هوشمند انرژی و استفاده از فناوری‌های نوین به منظور کنترل و نظارت مستمر از نیروگاه‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

حلیا سادات حسینی در مراسم بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۳ با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در سالهای اخیر از جمله نهادهای پیگیر و عامل به توسعه انرژیهای نو در سطح شهر تهران بوده و در جهت الگو و فرهنگ سازی توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، اقدامات متعددی را به انجام رسانده اظهار داشت: پیش از اجرای نیروگاه ۱۳۰ کیلو واتی سرخه حصار، احداث ۴۵ نیروگاه خورشیدی در سطح مناطق ۲۲ گانه با مجموع ظرفیت ۸۵۰ کیلووات ساعت با تولید ۱۲۷۵ مگاوات ساعت برق در سال که منجر به کاهش ۹۹۰ تنی دی اکسید کربن (معادل کاشت ۴۹۵۰ اصله درخت در شهر تهران) شده، یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران در این زمینه بوده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: این نیروگاه با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی (تاکنون) در شهرداری تهران به ظرفیت ۱۳۰ کیلووات به بهره برداری رسیده است که با استفاده از پنل های ۵۵۰ واتی در ۱۰ ردیف و سه اینورتر متصل به شبکه است.

حسینی با تاکید بر ظرفیت غنی ایران از نظر انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی‌های خورشیدی و بادی خاطرنشان کرد: میزان تابش خورشید در نقاط گوناگون ایران بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمین زده می‌شود که بالاتر از میزان متوسط جهانی است از این منظر پتانسیل مطلوب انرژی خورشید در کشور، زمینه مناسبی برای استفاده از تجهیزات خورشیدی را فراهم کرده است.

به گفته وی این میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ایران، کمتر از یک درصد از انرژی تولیدی در ایران است، در حالیکه طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، با توجه به رویکرد جهانی در راستای توسعه انرژیهای تجدید پذیر تا پایان سال ۲۰۲۲ بطور متوسط نزدیک به ۴۲ درصد انرژی تولیدی در جهان از منابع انرژیهای تجدیدپذیر خواهد بود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha