۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85025128
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانوان در جهاد اقتصادی نقش ویژه و مهمی دارند

گرگان-ایرنا- استاندار گلستان با تقدیر از حضور موثر بانوان استان در عرصه‌های گوناگون اجتماع گفت: نقش و جایگاه بانوان در استمرار انقلاب اسلامی و جهاد اقتصادی ویژه و با اهمیت است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز پنجشنبه در اولین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار در گرگان افزود: حضرت فاطمه (س)، حضرت مریم (س) و زنان دیگر در طول تاریخ گوی سبقت را از مردان ربوده و امروز هم بانوان تاثیرگذار بسیاری در عرصه های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و کشاورزی از مردان پیشتاز هستند.

وی اظهار کرد: در تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب تعداد زنان از مردان بیشتر بود و در عرصه‌های سال‌های بعد از انقلاب هم بانوان در راستای استمرار انقلاب نقش زیادی ایفا کردند.

وی بیان کرد: گلستان ظرفیت فراوان و نعمت‌های خدادادی زیادی دارد که می‌تواند از استان‌های برتر در کشور از نظر سرآمد تولید و درآمد سرانه باشد ولی جزو چهار استان فقیر هستیم و نتوانستیم از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

استاندار گلستان گفت: با راهبرد و چشم انداز مشخص همراه با همت همگانی جوانان، بانوان و آحاد جامعه در راستای رسیدن به میانگین کشوری باید تلاش کرد.

زنگانه افزود: بانوان تاثیرگذار و کارآفرین استان در راستای پیشرفت و توسعه استان باید همانند خود را با آموزش تکثیر کنند.

وی اظهار داشت: زنان و دختران تاثیرگذار جامعه مبتنی بر منش فاطمی و علوی عنصر تاثیرگذاری را انتخاب کرده و رسالت آنها رهبری اجتماعی است تا الگویی برای دیگران باشند.

استاندار گلستان گفت: این استان در معرض تهدیدهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت، محیط زیست، کشاورزی و صنعت از جمله خشک شدن خلیج گرگان است، همچنین ۹۵ درصد آب شرب این استان از سفره‌های آب زیرزمینی تامین می‌شود که فرونشست زمین را در آینده خواهد داشت و مردم استان در مقابل این تهدیدهای بزرگ باید مطالبه‌گر و اطلاع رسانی درست داشته باشند.

زنگانه افزود: یکی از معضلات گلستان کمبود آب است که در تابستان گذشته حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از فاجعه هزینه شد و ۵۰ درصد استفاده از چاه های آب زیرزمینی را کاهش دادیم ولی هنوز در استانی با معضل کمبود آب شالی کاشته می‌شود.

زنگانه افزود: بانوان در تبیین، مطالبه‌گری، اقناع‌سازی جامعه در راستای توسعه و پیشرفت گلستان نقش پشتیبانی دارند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به گلستان داشته و مجموع اعتبارات را در این استان سه برابر کرده است.

استاندار گلستان گفت: ۲۲ درصد صادرات استان با محور دیپلماسی اقتصادی افزایش پیدا کرده است.

زنگانه افزود: زنان تاثیرگذار، موفق و مومن در روشنگری جامعه و حیات طیب و طاهر استان داشته و وحدت و همدلی تمام اقشار مختلف جامعه تضمین کننده حرکت به سمت پیشرفت استان است.

گلستان مطابق سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha