ارمغانی: به دنبال بهترین‌ها نیستم/ سبک بازی بسکتبال ایران باید تغییر کند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران تاکید کرد: در دو بازی آینده به بازیکنانی نیاز داریم که به درد تیم ملی بخورند و در شرایط خاص بتوانند کمک کنند، بر همین اساس و با توجه به شرایط موجود نفرات مد نظرمان را برای بازی با چین و ژاپن به اردو دعوت و با تفکراتی جدید به میدان خواهیم رفت.

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به اعلام اسامی بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره پایانی جام‌جهانی بسکتبال اظهار داشت: ما بر اساس شرایط موجود حرکت می‌کنیم و در این مدت اتفاقاتی رخ داده که نیازمند تغییر و تحول در برنامه‌های خود هستیم، از جمله مصدومیت حامد حدادی و وضعیت ما در دو بازی آینده که باید با ارائه یک بازی منطقی جواز حضور در جام‌جهانی را به دست بیاوریم و بر همین اساس ترکیب تیم ملی را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: شاید نفرات دعوت شده در بین بهترین‌ها نباشند اما مهم این است کاری که می‌خواهیم را می‌توانند انجام دهند، این نقطه نظر کادر فنی است و بر همین اساس هم فهرست تیم ملی برای دو بازی آینده برابر ژاپن و چین را مشخص کردیم.

او در مورد نبود حامد حدادی و تغییراتی که در سبک بازی ایران ایجاد خواهد شد، گفت: ما باید برای نبود حامد فکری بکنیم که این مساله انجام شده و تغییراتی در سبک بازی خواهیم داشت، مرکزیت بازی ما روی حامد بود اما الان باید این تفاوت را ایجاد کنیم و این تغییر در چند روز کار آسانی نیست اما فهم بسکتبال بازیکنان ایرانی خوب است و می‌توان به اعمال تغییرات در چند روز آینده امیدوار بود.

ارمغانی: به دنبال بهترین‌ها نیستم/ سبک بازی بسکتبال ایران باید تغییر کند

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اشاره به تغییراتی که باید در سبک بازی این رشته رخ بدهد، گفت: سبک بسکتبال روز دنیا تغییر کرده و ما هم باید با این تغییرات هماهنگ و همسو شویم. افزایش سرعت عمل در دفاع و حمله و انتقال سریع توپ در زمین باید مورد تاکید و توجه باشد. متاسفانه این مساله را در سبک بازی باشگاهی هم شاهد هستیم و باید با تغییر نگرش بازیکنان را به وضعیت موجود عادت داد چرا که در غیر این صورت و در زمان بازی‌های برون‌مرزی با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شویم.

ارمغانی در خصوص اینکه وضعیت دیدارهای دوستانه تیم ملی قبل از بازی با ژاپن و چین به کجا رسید، خاطر نشان کرد: پیش از این قرار بود دیدارهای دوستانه‌ای با تیم‌های باشگاهی ژاپن داشته باشیم تا با آمادگی بیشتر وارد پنجره ششم شویم اما به دلیل اینکه بازیکنان ژاپنی در اردوی آمادگی هستند این مساله منتفی شد و باید با تمریناتی که پشت سرخواهیم گذاشت خودمان را برای دو دیدار آینده مهیا کنیم. علت دیگری که این دیدارهای دوستانه لغو شد به تعطیلی لیگ ژاپن و بازگشت بازیکنان خارجی آنها باز می‌گردد و بر این اساس آنها تمایلی نداشتند که با تیم ضعیف شده خود برابر ایران به میدان بیایند.

ارمغانی: به دنبال بهترین‌ها نیستم/ سبک بازی بسکتبال ایران باید تغییر کند

وی در واکنش به این سئوال که تمرینات تیم ملی با این شرایط در چه شرایط و تمهیداتی برگزار خواهد شد، گفت: شرایط به گونه‌ای است که دو بازی مهم در پیش داریم و باید در آن نتیجه بگیریم. بر همین اساس تمامی تمرینات ما پشت درب‌های بسته و بدون حضور افراد غیرمرتبط برگزار می‌شود تا برنامه‌های ما برای این دو بازی مشخص نشود.

اردوی تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره ششم و پایانی انتخابی جام‌جهانی از ۲۱ بهمن‌ماه در تهران آغاز می‌شود و شاگردان سعید ارمغانی ۲۶ این ماه تهران را به مقصد ژاپن ترک خواهند کرد. ملی‌پوشان بسکتبال ایران در پنجره پایانی جام‌جهانی ۴ اسفند در ژاپن به مصاف تیم ملی این کشور می‌روند و ۳ روز بعد در هنگ‌کنگ برابر تیم ملی چین صف آرایی خواهند کرد.

فهرست نهایی تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در دو بازی آینده اعلام شد که بر این اساس آرن داودی، سجاد مشایخی، سینا واحدی، رسول مظفری، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، نوید رضایی فر، محمد جمشیدی، متین آقاجانپور، امیر حسین یازرلو، سجاد پذیرفته، جلال آقامیری، ارسلان کاظمی، محمد حسن زاده، میثم میرزایی و حسن علی اکبری باید خود را به کادر فنی معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha