استاندار آذربایجان‌غربی با مردم زلزله‌زده ترکیه ابراز همدردی کرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با حضور در کنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه با یادداشت در دفتر یادبود این کنسولگری، یاد و خاطره جان‌باختگان زلزله در این کشور را گرامیداشت و با مردم و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در دیدار با سرکنسول ترکیه در ارومیه با ابراز تاثر از وقوع زلزله در ترکیه افزود: جمهوری اسلامی ایران خود را در کنار مردم ترکیه می‌داند و آماده است تا کمک‌های مختلف بشر دوستانه را به کشور ترکیه ارسال کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با مردم زلزله‌زده ترکیه ابراز همدردی کرد

وی با اشاره تجریبات استان آذربایجان غربی و کمک به زلزله زدگان شهرستان خوی و کمک‌های دولت به زلزله زدگان گفت: در شهرستان خوی که اخیرا درگیر زلزله شده است در سریعترین زمان توانستیم اسکان اضطراری ایجاد کنیم و با کمک دولت بعد از آواربرداری، ساخت واحدهای مقاوم در مناطق شهری و روستایی را آغاز می‌کنیم.

سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار از ابراز همدردی دولت جمهوری اسلامی ایران و بویژه استاندار آذربایجان‌غربی با ترکیه قدردانی کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که کمک‌های بشر دوستانه و نیروهای امدادی خود را به ترکیه اعزام کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان‌غربی با مردم زلزله‌زده ترکیه ابراز همدردی کرد

سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه گفت: کمک‌ها و همدردی‌های جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحران با مردم و دولت ترکیه را فراموش نخواهیم کرد.

«فهیم چتین» اظهار کرد: از تلفات جانی زلزله بسیار اندوهگین هستیم و این بحران را با کمک و همدلی پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه زلزله اخیر بیش از یک هفتم خاک ترکیه را درگیر خود کرده است، افزود: گستردگی وسعت وقوع زلزله شرایط را سخت کرده است.

سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه بیان کرد: اتفاقات این چنینی تقدیر سرنوشت است؛ قلبمان پر از درد و اندوه است که باید با همدلی و یاری مشکلات را پشت سر گذاشت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران جزو اولین کشورهایی بود که کمک‌های بشر دوستانه و نیروهای امدادی خود را به ترکیه اعزام کرد و این برای ما بسیار ارزشمند است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته جاری جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha