دینم را به نقش «نسرین» ادا کردم/ در «وابل» هم آفتاب سوزان دیدم هم سرمای شدید

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم «وابل» نقش «نسرین» را چالش برانگیز توصیف کرد و گفت: سن شخصیت داستان به من نمیخورد و تجربه مادری هم نداشتم، فیلم‌برداری در گرمسار بود و بسیار سخت هم آفتاب سوزان دیدیم هم سرمای شدید، فکر کنم دینم را به نقش ادا کردم.

به گزارش ایرنا،‌ نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی وابل شامگاه پنجشنبه - ۲۰ بهمن ماه - با حضور سپهر سیفی تهیه‌کننده و آزاده زارعی بازیگر این فیلم برگزار شد.

برای گیشه فیلم نساختم / تلاش می کنم مخاطب را به سینما برگردانم

سپهر سیفی تهیه‌کنتده فیلم در ابتدای نشست گفت: تسلیت به همه مردم‌ ایران به جهت زلزله خوی و کشورهای ترکیه و سوریه که در شرایط سخت حاضر اسفناک است. امروز که خدمت شما هستیم همکارانی از ما که نیستند در خوی مشغول خدمت‌رسانی هستند. کارگردان هم دوست داشتند باشند اما به دلیل مشکلات بین‌المللی فیلم تهران نبودند.

وی گفت: در عرصه سینما همیشه دنبال حرکت نوآورانه هستیم که حرفی برای گفتن داشته باشد وابل هم احساس کردیم می‌تواند چنین باشد. اول سناریو را انتخاب کردیم و سپس دنبال کارگردان رفتیم. سناریو این فیلم اجتماعی است و به خانواده پرداخته است و دنبال این بود که معضلی را بهترین شکل مطرح کند.

تهیه‌کننده فیلم وابل اظهار داشت: بحرانی در این فیلم شکل می‌گیرد و بعد حل می‌شود. بحث خانواده موضوع جهانی است و مختص ایران نیست موضوعی چون خانواده اگر با قصه ای دراماتیک همراه شود می‌تواند مخاطب را جذب کند.

پس از جشنواره تغییراتی در فیلم ایجاد می‌کنیم / وابل با هزینه شخصی ساخته شده است

سیفی با بیان اینکه فیلمش حالت آپارتمانی ندارد، گفت: سعی کردیم تجربه جدیدی خلق کنیم و روی معضل اجتماعی داشتن مسکن را مورد توجه قرار دادیم. نقد ناهنجاری به صورت نقد شفاف در فیلم مطرح کردیم. ماهی و گربه مدل دیگری از فیلم بود. در تمام سال‌ها فیلم‌هایی که روی آن کار کردیم سعی کردیم فیلم درستی بسازیم و برای گیشه فیلم نساختیم.

تهیه کننده درباره گیشه فیلم توضیح داد: گفته می‌شود مردم با سینما قهر کرده اند و ما تلاش کردیم مخاطب را به سینما برگردانیم و امیدواریم با توجه به تبلیغات خوب گیشه خوبی هم داشته باشیم.

تهیه کننده اثر درباره بازی نوید پور فرج در فیلم گفت : او بسیار خوب از پس نقش برآمد. ما در مورد تمام بازیگران بسیار فکر کردیم و تمام عوامل با این فکر که بهترین اتفاق را رقم بزنند انتخاب شدند. آقای تورج اصلانی با خانم محمدی فیلم‌نامه اولیه را رتوش کردند.

وی در ادامه افزود : ما تلاش کردیم فیلم را به جشنواره برسانیم و قطعا پس از جشنواره تغییراتی برای جذابیت فیلم ایجاد می‌کنیم.

تهیه کننده اثر در انتها درباره سرمایه وابل گفت : این فیلم تماما با هزینه شخصی ساخته شده و نه از فارابی و نه از هیچ نهادی حمایت مالی ای صورت نگرفته است.

در وابل هم آفتاب سوزان دیدیم هم سرمای شدید / دینی به نقش نسرین ندارم

آزاده زارعی بازیگر وابل گفت: این فیلم برایم بسیار جذاب بود و فیلم‌نامه آن و سپس نقش نسرین مرا جذب کرد؛ سن شخصیت به من نمیخورد و تجربه مادری را نداشتم و فرهنگ و جغرافیا نسرین با من متفاوت بود، به همین دلیل برای من چالش برانگیز بود. فیلم‌برداری در گرمسار بود و بسیار سخت بود هم آفتاب سوزان دیدیم هم سرمای شدید.

زارعی درباره همکاری با تورج اصلانی توضیح داد: تجربه با آقای اصلانی کار سخت اما با ارزشی بود. تعامل خوبی داشتیم اما در برخی مواقع قبل از شروع سکانس به ما فیلم‌نامه داده نمی‌شد که چالش عجیب و غریبی بود. من همیشه باید فیلم‌نامه را بخوانم و به دیالوگ‌ها تسلط داشته باشم اما در این فیلم وابل این طور نبود.

زارعی درباره اینکه چه پیش‌بینی برای نامزدی سیمرغ بازیگر زن دارد، گفت: بله به سیمرغ فکر می‌کنم، چون دینی به نقش نسرین ندارم،‌ نقش قابل قبولی داشتم زیرا نقش به شدت سختی بود، یک زن مستقل که تنها بود و ما در جامعه چنین زن‌هایی کم نداریم.

وی همچنین درباره علت حضورش در اکران فیلم افزود : من به کارم و به اصحاب رسانه احترام می گذارم و فکر نمی‌کنم کار اشتباهی کرده باشم که امروز اینجا حضور دارم،‌بازیگری شغل من است و از حرفه‌ام پاسداری می‌کنم.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha