جلالی: ایران به گفت‌وگوهای سه‌جانبه سوریه، ترکیه و روسیه ملحق می‌شود

تهران- ایرنا- خبرگزاری تاس به نقل از «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نوشت که ایران به گفت‌وگوهای سه‌جانبه سوریه، ترکیه و روسیه خواهد پیوست.

به گزارش ایرنا، جلالی پنجشنبه در پاسخ به سوال تاس مبنی بر اینکه آیا ایران به تماس‌های سه‌جانبه میان روسیه، سوریه و ترکیه برای برقراری گفت‌وگو و حل اختلافات میان آنکارا و دمشق خواهد پیوست یا خیر، گفت: بله، ما هم ملحق خواهیم شد.

وی در حاشیه مراسم گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو ابراز امیدواری کرد که پیوستن ایران به این گفت‌وگوها پیش از جلسه آتی وزرای خارجه محقق شود.

جلالی همچنین از احتمال سفیر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران به روسیه خبر داد و گفت: هنوز تاریخی تعیین نشده است. در حال بررسی تاریخ‌های جدید هستیم.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه چندی پیش در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه درباره پرونده از سرگیری روابط با دمشق و روند تحولات در این زمینه اظهار داشت: ما یعنی روسیه، ترکیه و سوریه روندی را آغاز کرده‌ایم و طبق این روند، وزرای خارجه سه کشور دیدار خواهند کرد.

وی افزود: بسته به تحولات، ما سران نیز گرد هم خواهیم آمد.

اردوغان هفته گذشته نیز گفت: باید ترکیه، روسیه و سوریه نشستی برگزار کنند و ممکن است که ایران نیز به آن بپیوندد و ما نیز باید جلسات خود را به این شکل برگزار کنیم تا ثبات در منطقه حاکم شود و منطقه از مشکلاتی که دارد رهایی یابد و ما به دنبال همین هستیم.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در این باره اظهار کرد: روسیه از تلاش های رئیس جمهوری ترکیه برای از سرگیری روابط با دولت سوریه حمایت می‌کند و آمادگی دارد سطح تلاش ها را در این باره افزایش دهد.

لاوروف در ادامه با بیان اینکه ایران یک پای مذاکرات ترکیه و سوریه خواهد بود، تصریح کرد: برای پیوستن ایران به تماس‌های سه جانبه میان ترکیه، سوریه و روسیه به توافق رسیده‌ایم و منطقی است که تماس‌های آینده برای از سرگیری روابط ترکیه و روسیه با میانجیگری روسیه و ایران انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha