بارشهای برف و باران در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد-ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای باران و برف به صورت متناوب در مناطق مختلف این استان با ورود سامانه جدید بارشی تا روزهای پایانی هفته آینده ادامه دارد.

زهرا آهنگرزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اطلاعات رسیده ، باران در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است که بیشترین آن از ایستگاه هواشناسی تربت‌جام با  ۶.۵ میلیمتر و کمترین آن از ایستگاه فرودگاه مشهد با ۲ دهم میلیمتر گزارش شده است.

وی بیان کرد: طی امروز، جمعه تا فردا صبح بارشها به شکل باران و برف و بیشتر به صورت برف در مناطق مختلف خراسان رضوی ادامه دارد، با ورود سامانه جدید از عصر یکشنبه بارشها در استان دوباره آغاز می شود که به طور متناوب تا پنجشنبه هفته آتی ادامه دارد.

آهنگرزاده با بیان اینکه تشکیل مه در نواحی مستعد به خصوص گردنه‌های کوهستانی و نیز احتمال کولاک برف برای امروز در خراسان رضوی پیش‌بینی می شود، ادامه داد: از عصر فردا، شنبه تا یکشنبه هفته آینده به صورت موقت شاهد جو پایدار هستیم و پس از آن سامانه بارشی جدید وارد استان می شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: روند کاهش دما در مناطق مختلف استان تا صبح روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی بیان کرد: کوهسرخ با کمینه دمای هشت درجه زیر صفر  و مه‌ولات با بیشینه دمای ۱۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده افزود: همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha