قاضی عسکر: اتکا به جوانان در حل مشکلات تحول‌آفرین خواهد بود

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در صورتی که با اتکا به جوانان و داتشجویان معضلات و مشکلات اقتصادی کشور را پشت سر بگذرانیم و در مدیریت‌ها تحول ایجاد کنیم؛ شاهد آینده بهتری برای کشورمان خواهیم بود.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه قشرهای ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثر داشتند اما نقش جوانان ما موثرتر بود.

وی یادآور شد: جوانان و دانشجویانی که در میدان ۱۷ شهریور ایستادند و در مقابل حکومت نظامی جانشان را کف دست گرقتند و با تمام قدرت ایستادگی و اعتراض کردند در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش آفرین بودند که ۱۶ آذر یکی از همین نمونه ها است.

حجت الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز در تمام عرصه ها دانشجویان نقش اساسی و مهم داشتند، لانه جاسوسی با دانشجویان تسخیر شد و اینکه امروز به رتبه علمی ۱۵ دنیا رسیده ایم، به علت حضور و فعالیت دانشجویان و دانشگاهیان ما است.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: اگر ما امروز شاهد فعالیت هشت هزار شرکت دانش بنیان هستیم، به علت تلاش دانشجویان است، بنابراین در تمام عرصه ها دانشجویان نقش موثر و جدی داشتند و دارند.

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به این توطئه های عمیقی که دشمنان طراحی کردند تا نسل جوان را از انقلاب جدا کنند، طبیعی است که باید در ۲ حوزه دانشجویان دقت بیشتری داشته باشند، یکی اینکه توطئه ها را به خوبی بشناسند و تمام قد بایستند تا از این پیچ خطرناک تاریخی عبور کنیم و دیگر آنکه بتوان در رفع مشکلات و معضلات از آنان کمک گرفت.

حجت الاسلام قاضی عسکر با بیان اینکه نباید توان جوانان و دانشجویان را دست کم گرفت، ادامه داد: زمانی دشمنان می گفتند که جمهوری اسلامی نباید انرژی هسته ای داشته باشد، بعد از آن محدودیت در دسترسی ایجاد کردند و امروز نمی توانند مانع از غنی سازی شوند.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) با اشاره به دلیل شکست دشمنان در مانع تراشی برای موفقیت ها و پیشرفت علمی ایران، تاکید کرد: این موفقیت ها به دلیل بهره گیری از توان نیروی جوان و دانشجو است و اگر یک مقدار دیگر در برابر دیگر فشارهای دشمنان مقاومت کنیم و از این مرحله عبور کنیم و بدون شک آینده از آن ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha