طرح پرورش ماهی قفسی با تجهیزات بومی در قشم به بهره‌برداری رسید

قشم - ایرنا - طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی ۷۵ تن با همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) و با حضور وزیر جهاد کشاورزی در سواحل جنوبی جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، آیین بهره‌برداری از طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس با استفاده از قفس‌های پایه کششی نیمه مغروق و شروع فاز توسعه با ظرفیت یک‌هزار تن در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، استاندار هرمزگان، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

این طرح با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با تکیه بر توان متخصصان داخلی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ شروع شده بود.

تاکنون طراحی و ساخت قفس‌های پروش ماهی در انحصار کشورهای غربی بوده که با بومی سازی دانش طراحی و ساخت قفس‌های پایه کششی Tlc ، گام مهمی در راستای بومی سازی و احیای منابع طبیعی شیلاتی در آب‌های ساحلی جنوب کشور برداشته شد.

لزوم تامین امنیت غذایی و افزایش سرانه مصرف آبزیان به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه در راستای افزایش ضریب خود اتکایی و امنیت غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش در این بخش با توسعه طرح ۱۰۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس نیز از جمله مهم ترین اقدامات آتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است.

طرح پرورش ماهی در قفس با دیدگاه کلان مردمی سازی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در دست توسعه بوده که با حمایت‌های دولتی و سازمان‌های مسوول توسعه طرح‌های شیلاتی می‌تواند بخش عظیمی از منابع طبیعی شیلاتی را با مشارکت بخش خصوصی، تعاونی‌های صیادی فعال در منطقه و مردم بومی احیا و بهبود بخشد و همچنین باعث اشتغال آفرینی و رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه‌ای کشور گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha