مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اتحاد ملی را به نمایش خواهند گذاشت

قم- ایرنا- خطیب جمعه قم گفت:‌ مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن بار دیگر اتحاد ملی را به نمایش گذاشته و توطئه دشمنان اسلام را خنثی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌آیت‌الله سیدمحمدسعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به هراس دشمنان از این راهپیمایی با عظمت افزود: ‌امسال به توفیق الهی ۲۲ بهمن مظهر حضور مردم، عزت و وحدت آنان ، اعتماد متقابل بین مردم و نظام خواهد بود و این پیام را به دشمنان می‌رساند که تلاش آن‌ها برای از بین بردن اتحاد ملی بی‌نتیجه است.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی امروز در برابر توطئه‌های استکبار جهانی استوار ایستاده و برای ساختن تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: دهه فجر آغاز انقلاب تمدنی و حیات طیبه و زمینه‌ساز دولت کریمه حضرت مهدی(عج) است و راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه عدالت‌گستری، ایستادگی ،مقاومت، وحدت، عزت، کرامت، اقتدار، عزم، استقلال‌خواهی و شعار نه شرقی نه غربی و آزادی ملت ایران است.

وی اضافه کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه ایمان، عمل به فریضه عبادی و سیاسی، جهاد، حضور درصحنه، دفاع از ولایت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست و این حضور مقتدرانه توطئه‌های پیچیده و ترکیبی دشمنان را از بین می‌برد.

امام‌جمعه قم افزود: دشمنان بدانند نمی‌توانند مردم را از نظام و از یکدیگر جدا کرده و یا گروه‌های مختلف ملت را به جنگ با یکدیگر وادار کنند؛ هدف دشمنان ایجاد اختلاف، بی‌اعتمادی و به‌زانو درآوردن نظام اسلامی است و ۴۴ سال است که در این راستا تلاش می‌کند و این بار نیز این آرزو را به گور خواهند برد.

سعیدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مرزهای فکری و علمی را درنوردیده و در عرصه بین‌الملل به‌مثابه یک ابرقدرت در برابر نظام‌های سکولاریسم، لیبرالیسم و سرمایه‌داری پیش می‌رود و الهام‌بخش و نجات‌بخش برای انسان معاصر است و آماده پایه‌ریزی تمدن نوین اسلامی بر اساس اخلاق، معنویت و عدالت‌خواهی است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: جمهوری اسلامی در مرحله پیچ حساس تاریخی قرارگرفته و با عبور از این پیچ‌وخم‌ها، آینده ملت روشن است و این انقلاب به ظهور منجی عالم بشریت منتهی خواهد شد.

وی در ادامه عفو گسترده مقام معظم رهبری در خصوص دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این بخشش جلوه‌ای از دولت کریمه مهدوی بود؛ این عفو عمومی حتی ثبت کیفری نیز برای عفوشدگان در بر نخواهد داشت.

وی افزود:‌ این عفو حکیمانه، پدرانه و در اوج اقتدار نظام سلامی در ترمیم برخی گسل‌ها و ناملایمتی ها حاصل از توطئه دشمنان انجام گرفت.

امام‌جمعه قم همچنین حادثه تلخ زلزله اخیر در سوریه و ترکیه را مورد توجه قرار داد و با ابراز همدردی با داغ‌دیدگان نسبت به تسریع در کمک‌رسانی‌ها تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آثار تقوای الهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از برکات تقوا حساب‌کشی انسان از نفس خودش است؛ بررسی گذشته عمر انسان، نقش مهمی در امروز و فردای فرد دارد و انسان محاسبه‌گر با این حساب‌کشی از خود درصدد جبران گذشته و استفاده حداکثری از فرصت کوتاه زندگی برمی‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha