۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85027148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حاشیه های خواندنی از حضور پرشور مردم اهواز در راهپیمایی ۲۲ بهمن

اهواز – ایرنا – مردم اهواز با وجود تبلیغات سوء دشمن، فریاد بلند استقلال، آزادی جمهوری اسلامی را با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سردادند.

به گزارش ایرنا، مردم اهواز ساعت ها قبل از آغاز راهپیمایی، در میدان مولوی تجمع کرده بودند و در پایان مراسم در هنگام سخنرانی مسئولان، همچنان سیل جمعیت به راهپیمایان اضافه می شد.

حضور قشرهای مختلف مردم با لباس های محلی هر قومیت از جمله عرب، لر و بختیاری جلوه ای خاص به این مراسم بخشیده بود و ورزشکاران با لباس های ورزشی یک دست، دوچرخه سواران، معلولان و جانبازان قطع نخاعی نیز بر شکوه بیشتر این مراسم افزودند.

رژه موتورسواران تحت پوشش هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان و به صدا درآوردن بوق موتورها ، زیبایی این راهپیمایی را دوچندان کرده بود.

مسئولان دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح همچون بسیج، ارتش و سپاه با لباس های نظامی دوشادوش مردم در این راهپیمایی شرکت کردند.

پرچم ایران اسلامی از ابتدا تا انتهای پل نادری در دست مردم حمل می شد و کبوتران رنگین به نقش پرچم ایران نیز در حاشیه این راهپیمایی به پرواز درآمدند که صحنه زیبایی آفرید.

برپایی ایستگاههای توزیع آب، شربت، چای و پرچم ایران بین مردم از دیگر حاشیه های راهپیمایی امروز بود.

آتش زدن آدمک بایدن از دیگر حاشیه های این مراسم بود. مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در اهواز از میدان مولوی(سه گوش) شروع شده و به سمت خیابان سلمان فارسی(نادری) و چهار راه آبادان ادامه داشت.

راهپیمایان در ابتدای مسیر با شعارهایی همچون "ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است، لبیک یا خامنه ای ، استقلال آزادی جمهوری اسلامی" بر پایبندی خود به اصول انقلاب اسلامی که امام راحل پایه گذار آن بود تاکید کردند.

جمعی از دانش آموزان دختر بسیجی، در حالی که مقابل جایگاه ایستاده بودند شعارهای انقلابی سر دادند.

حضور پرشور نوجوانان و رویش‌های انقلاب اسلامی که حادثه معجزه گونه و عظیم ۲۲بهمن ۱۳۵۷ را به چشم خود ندیده بودند بسیار چشمگیر بود.

بسیاری از حاضرین در این راهپیمایی با پرچم سه رنگ کشورشان که در دست داشتند عکس سلفی می گرفتند که این رویداد پیر و جوان هم نمی شناخت.

استاندار خوزستان از ابتدای مراسم راهپیمایی تا انتها در کنار مردم حضور داشت و در طول مسیر برخی از راهپیمایان مشکلاتشان را با وی مطرح کردند.

تصویر حاج قاسم سلیمانی و درج جمله تاریخی او که مرد این میدان ما هستیم از عکس نوشته های جالبی بود که در دست بسیاری از راهپیمایان زن و مرد دیده می شد.

اوج جمعیت راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در اهواز را می شد روی پل سلمان فارسی (نادری) مشاهده کرد، جایی که مردم از هرگروه و قشری با در دست داشتن عکس نوشته هایی از امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری،حاج قاسم سلیمانی و پرچم جمهوری اسلامی ایران، شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی سر می دادند.

در طول برگزاری این راهپیمایی بالگردهای هوانیروز ارتش و هلال احمر با پرواز بر فراز آسمان اهواز مسیرهای راهپیمایی را گلباران کردند.

در طول مسیر راهپیمایی غرفه های نقاشی و خوشنویسی مستقر شده بود و هنرمندان آثار خود را به نمایش گذاشتند.

سخنران راهپیمایی ۲۲ بهمن در اهواز علیرضا زاکانی شهردار تهران بود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در ۷۳ نقطه از استان خوزستان با حضور یکپارچه و وحدت آفرین مردم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha