گردهمایی دوستداران انقلاب و جشن روز ملی ایران در بزرگترین ایالت پاکستان 

اسلام آباد- ایرنا - گردهمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» با حضور پرشور دوستداران انقلاب و شخصیت‌های برجسته استان پنجاب، بزرگترین ایالت پاکستان برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جشن چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان و مرکز استان پنجاب برگزار شد.

«محمد بلیغ الرحمان» حکمران پنجاب و نماینده عالی دولت فدرال پاکستان در این ایالت به عنوان مهمان ویژه در مراسم باشکوه روز ملی ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به «مهران موحدفر» سرکنسول ایران در لاهور تبریک گفت.

شماری از مقامات دولت ایالت پنجاب، سرکنسول‌ها و دیپلمات‌های برخی از کشورها، جامعه بازرگانی، مسوولان نهادهای فرهنگی و علمی در کنار چهره‌های سیاسی-مذهبی پاکستان با حضور در جشن انقلاب، طی دیدار با سرکنسول کشورمان فرارسیدن روز ملی ایران را تبریک و آرزو سربلندی، موفقیت برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تحکیم هرچه بیشتر روابط برادرانه ایران و پاکستان کردند.

در این مراسم کیک ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی مزین به پرچم سه رنگ و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و پرچم پاکستان به نشانه روابط دوستانه دو کشور توسط حکمران ایالت پنجاب و سرکنسول کشورمان بُرش خورد.

سرکنسول ایران در لاهور طی سخنانی در اجتماع دوستداران انقلاب اسلامی شهادت جمعی از نمازگزاران شامل نیروهای پلیس و غیرنظامیان پاکستان در حادثه تروریستی پیشاور و نیز جان باختن تعدادی از شهروندان ترکیه و سوریه در حادثه تلخ زلزله اخیر را تسلیت گفت.

موحدفر افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران قویتر و قدرتمندتر از گذشته در مسیر عزت و عظمت و استقلال حرکت می کند و الهام بخش صلح، و ساخت منطقه‌ای باثبات‌تر، آرام‌تر و شکوفاتر است. در این چهل و چهار سال از استعداد و توانمندی‌های مردم خود بعنوان یکی از دستاوردهای کلیدی انقلاب اسلامی بهره برده تا از گسترده‌ترین زیربنای صنعتی داخلی و قدرت علمی و فناوری بومی برخوردار باشیم.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در زمره کشورهای پیشتاز جهان در زمینه هوا- فضا، هسته ای، نانو تکنولوژی، بیوتکنولوژی، صنایع دفاعی، کوانتوم، شبیه سازی و ژنتیک، طب و دارو از جمله پیوند اعضا و تولید کیت های تشخیص بیماری کووید ۱۹ و واکسن آن در جهان محسوب می‌شود.

موحد فر افزود: ما در حالی به این دستاوردها دست یافته‌ایم که با ظالمانه‌ترین و گسترده‌ترین کارزار تروریسم اقتصادی رژیم ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ معاصر مواجه بوده‌ایم. تحریمهایی که در مغایرت آشکار با هنجار های حقوق بین الملل و حقوق بشر و اصول منشور ملل متحد هستند.

سرکنسول کشورمان گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در کنار روابط دیرینه و تاریخی خود در سطوح مختلف، فرصتهای فراوانی برای همکاری در حوزه های اقتصادی و تجاری از جمله تجارت مرزی و تهاتر، توسعه بازارچه های مرزی، در حوزه انرژی و حوزه فرهنگی و گردشگی کگردشگریه اینها به تقویت و توسعه روابط برادرانه دو کشور منجر می شوند در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: کشور ایران و پاکستان مکمل یکدیگر هستند به این معنا که ما می توانیم بسیاری از نیازهای همدیگر را تأمین کنیم. این، همت عالی دو کشور را می طلبد تا در جهت توسعه و رشد روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور تلاش کنیم.

موحدفر افزود: دشمنان ملت ایران در ماههای اخیر با تحلیل غلط خود از شرایط داخلی ایران و بسیج همه توان رسانه ای و فریب و تطمیع تعدادی از شهروندان ایرانی در داخل، جنگی ترکیبی علیه کشورم براه انداختند که در عمل هیچ دستاوردی برای آنها نداشت. جمهوری اسلامی ایران لنگر ثبات منطقه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعداد زیادی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر در ایران را عفو کردند.

وی افزود: ایران در صف مقدم مبارزه با پدیده شوم تروریسم، افراط‌گرایی و قاچاق مواد مخدر قرار دارد و با تحمل هزینه های سنگین معنوی و مادی نقش بی بدیلی در تامین ثبات و امنیت منطقه و جهان دارد. به این بهانه از قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدایی که جان خود را فدای تامین صلح و امنیت در منطقه و جهان کردند یاد می کنم و به روان همه آنها درود می فرستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha