ملت ایران با عزمی راسخ به سوی تحقق همه آرمان‌های انقلاب پیش خواهند رفت

لندن - ایرنا - رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم سوئد با صدور بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: ملت ایران در مسیر حرکت به سوی تحقق همه آرمان‌های انقلاب، با عزمی راسخ به پیش خواهد رفت و از تهدیدهای داخلی و خارجی هراسی به دل راه نخواهد داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در لندن قرار گرفت، آمده است: ۴۴ سال پیش در چنین روزی مبارزات حق‌طلبانه تاریخی ملت ایران به بار نشست و مطالبه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ثمر داد. ملت رشید ایران بیش از یک قرن برای رهایی از مظالم استبداد داخلی و استکبار خارجی مبارزه کرد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ پایان نظام ستم‌شاهی را جشن گرفت. مطالبه مردم ایران در مبارزات انقلابی به رهبری امام خمینی (ره) نیل به عدالت، کرامت و حقوق انسانی و اجتماعی در لوای مردم‌سالاری دینی بود که در چارچوب قانون اساسی تجلی یافت.

در این مدت الگوی مردم‌سالاری با برگزاری انتخابات‌های متعدد ریاست‌جمهوری، مجالس شورای اسلامی، خبرگان و شوراهای اسلامی سامان یافت، مبانی جمهوریت نظام شکل گرفت و ظرفیت‌های نهادمندی دموکراسی در کشور تقویت گردید. از سوی دیگر به رغم فشارهای مستمر قدرت‌های جهانی، تحمیل جنگ، تحریم و تهدید مداوم، لوازم استقلال و اقتدار ایران فراهم شد و با اتکا به مشارکت و حمایت مردم، حیات و بالندگی نظامی مستقل و مقتدر تداوم یافت.

در این نظام همواره نقش مردم تعیین‌کننده بوده و با رای مستقیم یا غیر مستقیم آنان مسئولان ارشد کشور انتخاب شده و مقبولیت یافته‌اند و نهادهای سیاسی هم به اتکای همین مشارکت و حمایت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

در طول ۴۴ سال گذشته، نظام اسلامی، رهبران و مسئولان عالی‌رتبه آن به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری همواره دغدغه تحقق شعارها و مطالبات انقلابی مردم ایران را داشته‌اند و تحقق عدالت اجتماعی، کرامت انسان‌ها، دفاع از حقوق زنان، جوانان، اقشار مستضعف جامعه و سایر اقشار و اقوام ایرانی را به عنوان اهداف و سرلوحه سیاست‌ها و برنامه‌های خود اعلام کرده و از مطالبه‌گری در این زمینه‌ها استقبال کرده‌اند.

اینک در بهار چهل و پنجمین سال حیات انقلاب اسلامی، ملت ایران در مسیر حرکت به سوی تحقق همه آرمان‌های انقلاب، با عزمی راسخ به پیش خواهد رفت و به فضل الهی از تهدیدهای داخلی و خارجی هراسی به دل راه نخواهد داد. جامعه انقلابی ایران نشان داده است که با برخورداری از سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارزش‌های دینی و همت انقلابی همواره به توان و قابلیت بی‌نظیر فرزندان برومند خود متکی بوده و هست و با برائت از جریان‌های افراطی و تفریطی داخل و خارج کشور، راه مبین خود را در فراز و فرودها پیدا و طی کرده و بر افتخارات خود خواهد افزود. انشاالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha