سایه‌روشن‌های جشنواره ۴۱/ بغض خزاعی، کنایه مجری، جایزه گوهرشاد و سیمرغ‌های دوقلو

تهران- ایرنا- سایه روشن های اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با بغض محمد خزاعی، کنایه مجری اختتامیه، جایزه گوهرشاد و سیمرغ‌های دوقلو همراه شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، در این گزارش مروری تیتروار به حاشیه‌های برگزاری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر داریم.

*این مراسم رأس ساعت ۱۹:۱۵ با پخش سرود ملی و قرائت قرآن به‌صورت رسمی آغاز شد.

*اجرای این برنامه را محمدرضا شهیدی‌فرد برعهده دارد.

*شهیدی‌فرد در این مراسم گفت که اولین سال از چله جشنواره فیلم فجر را پشت سر می‌گذاریم و ان‌شاالله در چله‌های دیگر نوه‌های شما که در سالن حضور دارند و این مسیر را ادامه خواهند داد.

وی ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان مطرح کرد: زلزله خوی و زلزله در کشور سوریه و ترکیه ما را متاثر کرد.

*تعدادی از سفرای سوریه و ترکیه در مراسم حضور دارند. شهیدی‌فرد ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان مطرح کرد: زلزله خوی و زلزله در کشور سوریه و ترکیه ما را متاثر کرد. پیام همدردی خود را به آنان اعلام می‌کنیم.

*مراسم امشب سه بخش خواهد داشت. در بخش ابتدایی برندگان بخش‌های مختلف قسمت بین‌الملل فجر معرفی می‌شوند. در بخش دوم برندگان جشنواره در بخش مستند و فیلم کوتاه و در بخش سوم برندگان سودای سیمرغ اعلام می‌شوند.

*شهیدی فرد گفت: ما جشنواره‌ای با این وسعت در غرب آسیا نداریم. وی در ادامه با کنایه به تحریم‌کنندگان افزود: کسانی در این دوره شرکت نداشتند، به نظر من خیلی زمان نمی‌برد که آنان برمی‌گردند. هر کسی نیاز به استراحت دارد و روش‌های استراحت آدم‌ها متفاوت است.

*جایزه بخش «مقاومت» به فیلم سینمایی «غریب» ساخته محمدحسین لطیفی اهدا شد. او پس از دریافت این جایزه، آن را به دختر شهید بروجردی تقدیم کرد.

*دختر شهید بروجردی هم ضمن تشکر از محمدحسین لطیفی و بازیگران و عوامل فیلم گفت: این فیلم بعد از ۴۰ سال با شجاعت آقای لطیفی تولید شد. از تمام دوستان تشکر و در نهایت به پاس قدردانی از زحمات آقای بابک حمیدیان بازیگر اصلی محمد بروجردی بسیار زیبا درخشید، تندیس را به پاس زحمات آقای حمیدیان در این پروژه به او تقدیم می‌کنم.

سایه‌روشن‌های جشنواره ۴۱/ بغض خزاعی، کنایه مجری، جایزه گوهرشاد و سیمرغ‌های دوقلو

*سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بخش بین الملل به کارگردان جوان هندی جای شانکار برای فیلم شیواما اهدا شد. جای شانکار بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: بابت این جایزه بسیار خوشحالم و این جایزه را به اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و مجید مجیدی تقدیم می‌کنم.

*محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی به عنوان دومین سخنران چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی صحنه رفت و با صدایی بغض‌آلود گفت: امروز من دست تک تک مردم را می‌بوسم که در راهپیمایی شرکت کردند و در سالن‌های نمایش حضور داشتند. مردم ما بعد از چهار ماه تبلیغات در راهپیمایی شرکت کردند.

*جایزه گوهرشاد، جایزه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لیلی عاج کارگردان فیلم «سرهنگ ثریا» تقدیم شد. این جایزه در سال‌های قبل وجود نداشت و برای اولین بار به یک فیلم اهدا شد.

سایه‌روشن‌های جشنواره ۴۱/ بغض خزاعی، کنایه مجری، جایزه گوهرشاد و سیمرغ‌های دوقلو

*ایران خودرو، همراه اول، شهرداری تهران، بانک ملت، بانک صادرات و صندوق اعتباری هنر از فجر ۴۱ حمایت کردند. امسال برخی از سیمرغ‌ها با یک خودرو همراه است.

*شهیدی فرد به ابداعات این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: بازیگر مرد منتخب ماشین تارا و بازیگر زن منتخب ماشین شاهین دریافت خواهند کرد.

در جشنواره امسال یک فیلم سینمایی انیمیشن داشتیم که اعضای هیئت داوران تصمیم گرفتند سیمرغ بلورین برای فیلم پویا نمایی جشنواره فیلم فجر به «بچه زرنگ» تقدیم کنند. سال‌های گذشته خبری از این جایزه نبود.

*اهدای دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نیز از جمله نکات خبرساز جشنواره امسال بود که یکی به مجید صالحی و دیگری به علی نصیریان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha