نخستین سری واگن‌های مسافری پنج ستاره واگن پارس مپنا اراک رونمایی شد 

اراک - ایرنا - آیین رونمایی از نخستین سری واگن‌های مسافری پنج ستاره و واگن‌های ۲۶ متری حمل کانتینر شرکت واگن پارس مپنا اراک، عصر شنبه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار مرکزی، نمایندگان مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا اراک در حاشیه رونمایی از این واگن‌ها در جمع خبرنگاران، افزود: ۲ سری محصولات توسط این شرکت تولید شده که نخستین سری آن آماده تحویل به شبکه است.

«مرتضی ملانژاد» افزود: یکسری از واگن‌های ۲۶ متری از قبل نمونه آن ساخته شده بود، اما مشتری برای خرید این محصول نبود که حدود سه ماه پیش، مشتریی از سازمان کشتیرانی پس از تایید این محصول، سفارش ۱۰۰ دستگاه از این محصول را به شرکت واگن پارس مپنا اراک داد که نخستین محموله امروز تحول شد.

وی بیان کرد: محصول دوم واگن‌های مسافری پنج ستاره است که نخستین سری آن آماده تحویل است و تلاش است تا پایان سال، حداقل ۱۵ دستگاه دیگر تحویل شود تا آماده ارایه خدمات به زائرین شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا اراک اضافه کرد: ارزش مالی این واگن‌ها، ۶۵۰ هزار یورو است و تولید این محصولات مانع خروج ارز از کشور می‌شود.

ملانژاد اظهار داشت: این ظرفیت و توانمندی در کشور وجود دارد که ماهانه هشت تا ۱۰ دستگاه توسط این شرکت تولید و تحویل صنعت ریلی کشور شود.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha