۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85027614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«فرزاد باهر» در جمع ۸ شمشیرباز برتر جام‌جهانی لهستان

تهران- ایرنا- عملکرد درخشان ملی‌پوش شمشیربازی ایران در جام جهانی لهستان و قرار گرفتن «فرزاد باهر» در جمع هشت نفر برتر مسابقات، تقدیر مسئولان برگزارکننده مسابقات را از او به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، جام جهانی شمشیربازی سابر در حالی به میزبانی ورشوی لهستان برگزار شد که فرزاد باهر، تنها نماینده باقی‌مانده ایران در جدول انفرادی از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی و کسب مدال بازماند تا شاهکارش نیمه‌تمام بماند.

با وجود آن‌که باهر در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت نزدیکی با شمشیرباز لهستان داشت اما در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ مقابل نماینده میزبان تن به شکست داد و از رسیدن به نیمه‌نهایی و مدال بازماند تا در رده هشتم و در جمع هشت نفر برتر جام جهانی لهستان قرار گیرد.

در پایان رقابت‌های جدول انفرادی جام‌جهانی، کریستوف کازکوسکی از لهستان در فینال با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ ساندرو بازادزه شمشیرباز مطرح گرجستان را شکست داد و به قهرمانی رسید؛ میکله گالو و لویجی سامله از ایتالیا نیز مدال برنز مشترک را گرفتند.

مراسم اهدای مدال در حالی برگزار شد که علاوه ‌بر چهار نفر اول مسابقات که مدال و کاپ‌های خود را دریافت کردند، به نفرات پنجم تا هشتم هم کاپ اهدا شد که یکی از این کاپ‌ها به باهر ملی‌پوش ایران رسید تا عملکردش مورد تقدیر مسئولان برگزارکننده مسابقات قرار گیرد.

باهر در این رقابت‌ها ابتدا هامر شمشیرباز مطرح آمریکا و نایب‌قهرمان المپیک ریو را با اختلاف ۹ امتیاز از پیش رو برداشت. هامر در المپیک ریو مجتبی عابدینی را در یک‌چهارم نهایی حذف کرده بود و با پیروزی باهر، او انتقام عابدینی را حریف گرفت. باهر سپس شمشیرباز هندی را مغلوب کرد. در بازی سوم انتقام محمد رهبری و محمد فتوحی را از شمشیرباز ژاپنی گرفت. این شمشیرباز، دو بازیکن ایران را حذف کرده بود.

علی پاکدامن و محمد رهبری دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها، در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و محمد فتوحی در مرحله یک سی‌ودوم نهایی حذف شدند.

رده‌بندی سابریست‌های ایران در جام جهانی لهستان به این شرح است:

۸. فرزاد باهر

۱۹. علی پاکدامن

۳۲. محمد رهبری

۴۴. محمد فتوحی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha