۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85027641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در بویین زهرا در دستور کار قرار گرفته است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: به منظور بهبود شرایط تامین برق در جنوب استان قزوین، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در بویین زهرا در دستور کار قرار گرفته است.

منصور اوجاقی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین افزود: اجرای این پروژه نیازمند سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی است که از سوی بخش دولتی تامین می شود و در زمان احداث ۳۰۰ نفر و در زمان بهره برداری ۱۲۰ نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

مدیرشرکت برق منطقه ای زنجان که استان قزوین را نیز تحت پوشش دارد،گفت: در حال حاضر تملک زمین این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تشریح فرایند تولید، انتقال و توزیع برق،گفت:تولید برق به شکل انبوه در نیروگاه های بزرگ انجام می شود و پس از آن ولتاژ انرژی برق تا ۲۳۰ تا ۴۰۰ کیلولت بالا برده می شود تا انتقال انرژی به مراکز مصرف با تلفات و هدررفت کمتری انجام شود.

اوجاقی ادامه داد: در نزدیکی مراکز مصرف ولتاژ برق انتقالی به تدریج پایین می آید و ابتدا به ۶۳ کیلوولت و سپس به ۲۰ کیلوولت و بعد آن به ۴۰۰ ولت (ولتاژ مصرف) کاهش پیدا می کند.

وی توضیح داد: در تعاریف تخصصی به سطوح ولتاژ ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلولت به اصطلاح سطح انتقال گفته می شود و به سطح ۶۳ کیلوولت نیز فوق توزیع و پایین تر از این میزان نیز انتقال اطلاق می شود که مسوولیت شرکت های برق های منطقه ای مربوط به نگهداری، توسعه و تعمیر خطوط ولتاژ ۲۳۰ کیلولت و ۴۰۰ کیلو ولت و ۶۳ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: ما با مشترکان برق عمدتا سروکار نداریم به استثنای برخی مشترکان با سهم بالای مصرف که در این رابطه با ۱۸ مصرف کننده قرارداد داریم.

اوجاقی اظهار کرد: این شرکت خدمات یاد شده در حوزه برق را در محدوده سرزمینی با جمعیت۲ میلیون و ۴۶۸ هزار نفر را پوشش می دهد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در استان قزوین از ۲ هزار و ۶۲ کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع بهره برداری می کنیم و از ۵۵ دستگاه پست فشار قوی اعم از ۴۰۰، ۲۳۰ و ۶۳ کیلولت بهره مند هستیم و مجموع ظرفیت ترانسفورماتورهای نصب شده چهار هزار و ۸۷۵ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآور شد: پیک نیاز مصرف استان قزوین در سال جاری هزار و ۱۳۰ مگاوات بوده است.

وی اظهار کرد: ایجاد خط ۶۳ کیلولت در شهر صنعتی البرز برای یک مشترک اختصاصی و احداث فوق توزیع شهر مهرگان و افزایش ظرفیت پست ۶۳ کیلولت شهرک صنعتی حیدریه از جمله برنامه های شرکت برق منطقه ای زنجان است.

این مسوول همچنین گفت: مشترکان مصارف سنگین ما در استان قزوین چهار مشترک با ۸۲ مگاوات هستند و به جز این موارد با ۱۱ مشترک دیگر نیز قرارداد منعقد شده که هنوز به مرحله مصرف نرسیده و همچنین در حال مذاکره با یک مشترک ۱۲۰ مگاواتی نیز برای اخذ قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه های کوچک مقیاس استان قزوین ۶۵ مگاوات است،اظهار کرد: ۴۵ کیلووات نیز ظرفیت نیروگاه های در دست احداث مربوط به این بخش است.

این مسوول همچنین ظرفیت نیروگاه های بادی قزوین را نیز ۱۶۷ مگاوات اعلام کرد و گفت: استان قزوین از سه نیروگاه بادی نیز برخوردار است که نیروگاه سیاهپوش دارای ۴۷.۵ مگاوات، کهک ۵۵ مگاوات و آرین ۶۱ مگاوات ظرفیت دارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان یادآور شد: چهار مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز در استان قزوین فعال است.

وی اضافه کرد: ۱۵ پست برق نیز برای تامین انرژی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان قزوین در حال بهره برداری است و برای ایجاد هفت پست جدید نیز در حال اقدام هستیم.

اوجاقی یادآور شد: در ایام دهه مبارک فجر ۱۵ پروزه شرکت برق منطقه ای استان زنجان با اعتبار ۳۲۶ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha