۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85028466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح جهاد آبرسانی در خراسان جنوبی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح جهاد آبرسانی در استان به منظور آبرسانی به ۶۲ روستا در حال انجام است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت یکشنبه شب در نشست کارگروه هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح‌های بسیج سازندگی استان که با حضور مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد اظهار داشت: در طرح بسیج آبرسانی به روستاها انتظار است که سهم روستاهای خراسان جنوبی بیشتر دیده شود تا در پایان این طرح شاهد پایان آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان باشیم.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح مشکل هدررفت آب و اصلاح شبکه‌ها با توجه هدررفت بالای آب در خراسان جنوبی گنجانده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مجموعه بسیج سازندگی از مهمترین ظرفیت‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی است و تاکنون پروژه‌های خوبی توسط این مجموعه در خراسان جنوبی اجرایی شده است.

قناعت با اشاره به کم‌برخورداری خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها، افزود: باید از ظرفیت بسیج سازندگی برای محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف از جمله آبرسانی، راه‌های روستایی و مرمت قنوات بیش از گذشته در استان استفاده شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی هم باید با بسیج سازندگی همراهی لازم را داشته باشند چون منفعت آن به نفع مردم و در مجموع به نفع نظام خواهد بود و از طرفی هم باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با اقدامات بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی دوباره اعتمادسازی در مردم به عنوان سرمایه اجتماعی که در گذشته کمرنگ شده بود ایجاد می‌شود و این اعتماد مردمی به سبد نظام برمی‌گردد.

قناعت با اشاره به برگزار اردوهای جهادی نوروز امسال که از ابتدای اسفندماه برگزار می‌شود از دستگاه‌های اجرایی خواست پشتیبانی و حمایت لازم را با بسیج سازندگی برای اجرای این اردوها در ایام پایانی سال جاری داشته باشند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که بسیج سازندگی را به عنوان پیمانکار پروژه‌های خود انتخاب می‌کنند با هماهنگی و تصویب شورای فنی می‌توانند نسبت به اجرای پروژه‌ها به صورت امانی اقدام کنند و در این خصوص نظر استان مساعد است.

همچنین در این نشست تفاهم‌نامه اجرای طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در خراسان جنوبی به امضا رسید.

علاوه بر تقدیر استاندار از مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به خاطر اقدامات مفیدی که در اجرای طرح‌های جهاد سازندگی در خراسان جنوبی انجام شده، تفاهم‌نامه همکاری سازمان بسیج سازندگی و استانداری خراسان جنوبی برای هماهنگی هرچه بیشتر طرح‌های مورد نظر مبادله شد. 

در قالب این تفاهم‌نامه قرار است طرح‌های مختلفی در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، آبخیزداری و آبخوان‌داری، احیای قنوات، آبرسانی به روستاها و سایر موارد با مشارکت سازمان بسیج سازندگی کشور و استانداری خراسان جنوبی اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha