۶ تیم سحر هلال احمر در مناطق زلزله‌زده خوی فعال است+فیلم

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۱۷ تیم سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی (سحر) در این استان آماده کار داریم، گفت: از این تعداد، ۶ تیم در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی حضور یافته و فعالیت می‌کنند.

حمید محبوبی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان حمایت روانی جمعیت هلال احمر از مردم زلزله زده خوی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر علاوه بر امور امداد رسانی، چادرزنی و توزیع اقلام زیستی، از نظر روانی و اجتماعی نیز مردم آسیب دیده شهرستان خوی و فیرورق را حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حضور تیم‌های سحر در مناطق زلزله زده خوی افزود: اعضای این تیم‌ها با شعار «تا لبخند دوباره تو، من کنارت هستم» تا بازگشت آخرین آسیب دیده به منازل‌شان در کنار مردم زلزله زده خوی و فیرورق هستند.

۶ تیم سحر هلال احمر در مناطق زلزله‌زده خوی فعال است+فیلم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هلال احمر همراه همیشگی مردم است، ادامه داد: در شرایط بحرانی بویژه در زمان زمین لرزه، اغلب کودکان دچار ترس و دلهره زلزله می‌شوند که تیم‌های سحر با حضور خود کنار کودکان تجربه ترس را کاهش می‌دهند.

محبوبی اضافه کرد: تیم‌های سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی با حضور در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شهرستان خوی و فیرورق با اجرای بازی‌ها و مسابقات متنوع در جمع کودکان و خانواده‌های متاثر از زلزله در کنارشان هستند.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهرخوی و فیرورق در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۱۳ مهر و ۲۸ دی امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

در این زمین لرزه سه نفر فوت و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند، در این حادثه ۱۳ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۲۰ واحد تخریبی هستند، پنج هزار و ۵۰۰ واحد دامی نیز خسارت دیده که یک هزار و ۵۰۰ واحد تخریبی هستند.

تاکنون بالای ۱۰۰ پس لرزه در این منطقه ثبت شده است.

با مصوبه دولت به هر یک از واحدهای تخریبی ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مناطق روستایی ۲۵۰ و در مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود، برای هر واحد آسیب دیده نیز ۳۰ میلیون کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه دولت در نظر گرفته است ضمن اینکه با مساعدت دولت همه وام‌های بانکی اهالی شهرستان خوی به مدت ۶ ماه امهال شده است.
کار آواربرداری در همه مناطق شهرستان خوی بویژه روستاها از سوی بنیاد مسکن آغاز شده و طبق آخرین آمارها ۲۱۴ واحد تخریبی بطور کامل آواربرداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha