۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 85029414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن روز ملی ایران با حضور مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد برگزار شد

تهران- ایرنا- مراسم باشکوه جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی سفارت ایران با حضور ایرانیان مقیم پاکستان، تعدادی از مقامات بلندپایه کشوری و لشکری این کشور، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف مقیم اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، در این مراسم که در محل 'هتل سرینا' شهر اسلام آباد برگزار شد، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران پذیرای مقامات و میهمانان عالی رتبه شرکت کننده در جشن پیروزی انقلاب بود.

«طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان و «فضل چودری» وزیر فدرال این کشور به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان میهمانان ویژه مراسم بودند و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر کشورمان تبریک گفتند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان طی سخنانی ایران را همسایه و دوست نزدیک پاکستان توصیف کرد و گفت: دولت پاکستان از گسترش روابط با ایران استقبال می‌کند.

وی افزود: ایران همواره در لحظات دشوار در کنار پاکستان ایستاده و از ما در تمامی مسائل منطقه‌ای و بین المللی حمایت کرده است.

این مقام ارشد دولت پاکستان گفت: ما برای دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران شکوفایی، تندرستی و سربلندی هرچه بیشتر را آرزو می کنیم و بار دیگر بر تعهد اسلام‌آباد برای تحکیم مناسبت همه جانبه با تهران تاکید می‌کنیم.

جشن روز ملی ایران با حضور مقامات پاکستانی در اسلام‌آباد برگزار شد

حسینی، سفیر کشورمان نیز با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم ایران در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی و ... ، این دستاوردها را مرهون انقلاب اسلامی و از دستاوردهای انقلاب برای مردم ایران دانست.

وی افزود: سالگرد انقلاب اسلامی ایران مظهر انسجام و یکپارچگی ملت غیور ایران و بیانگر عشق ملت‌های مظلوم جهان به اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: روابط دو کشور طی سال‌های اخیر روند رشد قابل توجهی داشته و جمهوری اسلامی نیز آماده گشایش روزنه‌های جدید برای همکاری‌ها با پاکستان است.

براساس این گزارش، تعداد قابل توجهی از مسوولان دولتی، روسا و اعضای ارشد احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

علاوه بر مقامات و مسوولان پاکستانی، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی، فرهنگی و سیاسی برخی کشورهای مقیم اسلام آباد در این مراسم حضور یافتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با تقدیم تاج و دسته‌های گل، به میزبانان تبریک گفتند.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با جشن‌های باشکوه در سراسر میهن اسلامی و در کشورهای مختلف جهان، همه ساله به همت سفارت کشورمان در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

در این مراسم همچنین کیک نمادین ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی و هفتاد و ششمین سال تاسیس روابط ایران و پاکستان برش خورد.

در طول ایام دهه مبارک فجر نیز جشن‌ها و همایش‌های مختلفی ازسوی نهادهای ایرانی در پاکستان از جمله رایزنی فرهنگی سفارت ایران، خانه‌های فرهنگ و سرکنسولگری‌های کشورمان در ایالات مختلف پاکستان به مناسبت ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha