۲۹ عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی جذب شدند

بجنورد- ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۹ عضو هیات علمی به صورت پیمانی در راستای ارتقای سطح آموزش این مرکز آموزشی جذب شدند.

دکتر احمد وثوقی مطلق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین در راستای ارتقای آموزش ۱۲ عضو هیات علمی علوم پزشکی خراسان شمالی نیز تبدیل وضعیت شدند.

به گفته وی؛ با جذب این اعضای هیات علمی اینک میانگین نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علوم پزشکی استان با میانگین کشور برابری می کند.

وثوقی مطلق افزود: جدای از جذب این اعضای هیات علمی، یک عضو هیات علمی به مرتبه استاد تمام، ۶ عضو هیات علمی به مرتبه دانشیاری و ۶ عضو هیات علمی دیگر نیز به مرتبه استادیاری ارتقا پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی اولویت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است، گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۰۰ برنامه آموزشی مداوم برای ارتقای سطح علمی پزشکان استان برگزار شده است تا با علمی به روز داروها تجویز شود.

افزایش ۵۷ درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند با پژوهش های خود گره های موجود حوزه سلامت استان را رفع کنند و در ارتقای شاخص های سلامت مردم یاری گر کارکنان و اعضای هیات علمی باشند.

وثوقی مطلق افزود: در این راستا در یکسال اخیر نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به کل دانشجویان بیش از ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین پذیرش دانشجوی رشته دکتری عمومی و دندانپزشکی بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی دارد که در هفت دانشکده آن زیر نظر ۲۰۰ عضو هیأت علمی تحصیل می‌کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha