علی اکبر رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:روند اجرایی ۲ بانده سازی محور ابوزیدآباد - کاشان به طول ۲۶ کیلومتر از مهمترین مطالبات عمومی مردم شهرستان آران و بیدگل است که نیازمند تامین اعتبار است.
وی اظهار کرد:هم اینک هفت کیلومتر از مسیر جاده ۲۶ کیلومتری ابوزیدآباد - کاشان تکمیل شده و تاکنون ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای آن هزینه شده است.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد:تکمیل و راهاندازی ۱۹ کیلومتر باقی مانده محور یادشده نیازمند حداقل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است که اگر این مبلغ تامین شود محور ابوزیدآباد - کاشان تا پایان سال ۱۴۰۲،تکمیل و ۲ بانده می شود.
رضایی گفت: در حال حاضر ماشین آلات سنگین به دلیل نبود کنارگذر وارد شهر شده و هر روز شاهد بروز تصادفات شهری خطرناک هستیم و اگر کنارگذر آران و بیدگل ایجاد شود مشکل تصادفات شهری رفع می شود، تکمیل این کنارگذر نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وی افزود: محور آران و بیدگل - سه راهی چرم شهر ۱۰۵ کیلومتر طول داشته و ۲ بانده سازی آن از مطالبات مردم است و اگر این محور ایجاد شود فاصله شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تا تهران ۸۰ کیلومتر کاهش می یابد.
وی اظهار کرد: اجرا و تکمیل این جاده نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است و این اگر این محور ایجاد شود مسیر تردد از منطقه جنوب کشور به سمت سمنان،استان های خراسان رضوی،شمالی و جنوبی ۷۵ کیلومتر کاهش می یابد و در کاهش مصرف سوخت و سرعت ترانزیت و انتقال بار هم اثرگذار است.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: محور نوش آباد - فیض آباد ۱۲ کلومتر طول دارد و 2 بانده سازی آن به دلیل وجود شهرک صنعتی و کوره های آجرپزی در فیض آباد از مطالبات عمومی است و تکمیل این محور نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.
رضایی گفت: تکمیل پل راه آهن کاشان هم ضروری است چون در حال حاضر شهر نوش آباد از پلی با منحنی خطرناک با قوس ۸۰ درجه به کاشان وصل شده که موجب بروز تصادفات خطرناک شده و ایجاد پل راه آهن کاشان از تصادفات جلوگیری میکند، تکمیل پل یادشده نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است.
وی افزود: ۲ بانده سازی محور سفیدشهر_مسجد الحسین با حدود هفت کیلومتر طول در حال اجراست و تکمیل آن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
نظر شما