رییس ستاد اربعین عراق:ایرانیان، بیشترین زائران اربعین حسینی امسال بودند

مشهد- ایرنا- مشاور وزیر کشور عراق و رییس ستاد اربعین این کشور گفت:در مراسم اربعین حسینی (ع) امسال بیش از ۲۶ میلیون زائر به کشور عراق آمدند که بیشترین تعداد زائران از ایران بودند.

"مهدی علی هادی الفکیکی" که روز سه شنبه در صدر هیاتی به مشهد سفر کرده است در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به همین خاطر در پایان نشست ۲روزه مسوولان ۲ کشور ، تفاهمنامه هایی برای همکاری بیشتر به امضای مسوولان خواهد رسید.

وی ادامه داد: از مهمترین موضوعات مورد مذاکره بین ۲ کشور ایران و عراق می‌توان به زیارت اربعین حسینی (ع) و مرزبانی اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این دیدار گفت: در این نشست مسائل مختلفی از جمله در حوزه زیارت اربعین و برخی از مشکلات موجود مورد گفت و گو قرار گرفت تا با طرح پیشنهادهایی و بررسی آنها بتوان برای مشکلات تصمیم گیری کرد.

نظری افزود:همچنین درباره موضوعات مربوط به اقامت موقت درمانی و آموزشی، رفت و آمد و سایر مشکلات مرزی ۲ کشور گفت و گو شد تا امکان به تفاهم رسیدن موضوعات وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم این نشست ها و دیدارها به کمتر شدن مشکلات موجود منجر شود زیرا اعتقاد داریم، ارتباط بین ۲ کشور ایران و عراق، یک ارتباط معنوی و یک ظرفیت اعتقادی است.

رییس ستاد اربعین کشور عراق با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد

استاندار خراسان رضوی گفت:بدیهی است در بستر اعتقادی بسیاری از مشکلات حل شود و می‌تواند به افزایش روابط علمی، آموزشی، درمانی، زیارت و سایر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور منجر شود.

نظری افزود: خراسان رضوی یکی از پهناورترین استانهای ایران با حدود بیش از هفت میلیون جمعیت در پهنه‌ای با وسعت ۱۱۶ هزار کیلومتر مربع است که سالانه میزبان ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha